Trešdien, 11. decembrī, Rīgā notiks seminārs “Nākotnes izglītība un izglītība nākotnei”, kurā pulcēsies UNESCO asociēto skolu skolotāji un konsultatīvās padomes “Izglītība visiem” dalībnieki. Savus ieteikumus sniegs medipratībā un mākslīgajā intelektā sniegs arī LU pētnieki. Semināru rīko UNESCO Latvijas Nacionālā komisija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju.

“21. gadsimts ir tehnoloģiju gadsimts, ko raksturo jaunu tehnoloģisko rīku ienākšana, mediju vides paplašināšanās, dažādošanās un mākslīgā intelekta attīstība.  Savukārt izglītībā tas paver gan iespējas, gan izaicinājumus. No vienas puses, paplašinās informācijas pieejamība un iespēja intelektuālai pilnveidei jebkurā laikā un vietā, no otras puses, aizvien aktuālāki kļūst drošības riski, un priekšplānā izvirzās tādu prasmju nepieciešamība kā kritiskā domāšana un medijpratība. Pievienojot vēl mākslīgā intelekta jautājumus – tādu sistēmu izstrādi, kas imitē cilvēka smadzeņu darbību un domāšanu –, diskusija par izglītības attīstību iegūst plašāku dimensiju, domājot par tehnoloģiju ietekmi gan uz nākotnes darba tirgu un nepieciešamajām prasmēm, gan uz cilvēku savstarpējām attiecībām un vērtību tālāku nodošanu, gan uz cilvēktiesībām un balansu starp cilvēka brīvību un drošību,” uzsver UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja Ilze Dalbiņa.

Kā radīt drošu un katru bērnu attīstošu izglītības vidi tehnoloģiju laikmetā? Kā nepazaudēt “lielo bildi” un jaunās tehnoloģijas izmantot cilvēces un planētas ilgtspējīgai attīstībai? Uz šiem un citiem jautājumiem seminārā “Nākotnes izglītība un izglītība nākotnei” atbildes meklēs skolotāji no Alsungas, Ādažiem, Brocēniem, Cēsīm, Daugavpils, Grobiņas, Jaunsilavas, Jelgavas, Jēkabpils, Kuldīgas, Ozolniekiem, Pļaviņām, Rēzeknes, Riebiņiem, Rīgas, Saulkrastiem, Talsiem, Valmieras un konsultatīvās padomes “Izglītība visiem” pārstāvji.

Semināra pirmajā daļā sadarbībā ar UNESCO Medijpratības katedru Latvijas Universitātē Sociālo zinātņu fakultātes pētnieču – Gunas Spuravas un Līvas Brices – vadībā būs iespēja pilnveidot profesionālās iemaņas medijpratībā un iepazīties ar rīkkopu skolotājiem “Fake ≠Fact”. To izstrādājis Zviedru institūts jauniešu avotkritikas prasmju uzlabošanai un dažādu informācijas kanālu izmantošanai. Rīkkopā tiek aplūkoti naratīva veidošanas paņēmieni un kā tajos atpazīt manipulāciju, kas radīta, lai slēptu nepatiesu un maldinošu informāciju.

Semināra otrajā daļā, piedaloties “Tilde” valdes priekšsēdētājam Andrejam Vasiļjevam un Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesorei Lindai Danielai, tiks diskutēts par mākslīgā intelekta sniegtajām iespējām un riskiem izglītībā un kā tehnoloģijas jau šobrīd ietekmē izglītības vidi un procesu.

Seminārs norisināsies 11. decembrī no plkst. 10.00 līdz plkst. 16.00 Latvijas Nacionālajā bibliotēkā.

Dalīties