Informācijas uztvere sociālos medijos. Filozofiska analīze.

Projekta nosaukums: Informācijas uztvere sociālos medijos. Filozofiska analīze. (Philosophical Analysis of Information Perception in Social Media)
Projekta līguma numurs: 1.1.1.2/VIAA/1/16/134 Projekta sadarbības partneri: Birkbekas Londonas Universitātēs Psiholoģijas departaments. (Department of Psychological Sciences Birkbeck, University of London) SIA “Creative Media Baltic”, Rīga, Latvija. Projekta īstenošanas termiņš: 01.12.2017.-30.11.2020. Projekta kopējais finansējums, LU daļa Pētījuma kopējās izmaksas ir plānotas 133805.88 eiro apmērā. no LU bāzes finansējuma centralizētajiem līdzekļiem 6,690.30 eiro. Projekta mērķis: Galvenais mērķis ir, izanalizējot informācijas uztveri sociālajos tīklos, modelēt apziņas struktūras un informācijas izvērtēšanas principus gan no sociālo tīklu informācijas lietotāja, gan informācijas radītāja perspektīvām. Projekta rezultāti: Pētījumā tiks iegūti vairāki rezultāti: pirmkārt, tiks iesniegtas trīs zinātniskās publikācijas saistībā ar pētījumā iegūtajiem materiāliem; pētījuma laikā pētnieks piedalīsies trīs starptautiskās konferencē un publicēs vairākus populārzinātniskos rakstus ar mērķi informēt sabiedrību par pētījuma rezultātiem un gaitu, kā arī tiks izstrādātas vadlīnijas komunikācijas stratēģijas izstrādei. 01.03.2018.-31.05.2018. Šai pētījuma posmā ir noticis aktīvs darbs pie literatūras analīzes un izpēte, kas saistīta ar pētījuma metodes attīstību un iekļaušanu plašākā metodoloģiskā kontekstā. Ir uzsākts darbs pie datu vākšanas, intervējot mediju profesionāļus. Ir veiktas intervijas ar speciālistiem, kuri darbojas mediju – ziņu veidošanas laukā. Ir notikuši divi komandējumi (uz Vāciju un Lielbritāniju), lai veiktu daļēji strukturētās intervijas. Vācijā tika intervēta ziņu kanāla redaktore, kura šobrīd darbojas krievvalodīgā ziņu kanālā Vācijā un ir ar plašu pieredzi ziņu veidošanā dažādās kultūras telpās. Lielbritānijā notika tikšanās un intervija ar personu, kurai ir BBC pieredze, strādājot dažādos Austrumu reģionos. Londonā notika tikšanās ar Londonas Birkbekas universitātes profesoru Dž. A. Smitu, lai apspriestu turpmāko sadarbību, analizētu šobrīd izstrādāto interviju struktūru, jautājumus un iespējamās problēmas datu iegūšanas procesā, izmantojot IPA (Interpretatīvās fenomenoloģijas analīze) metodi. Tika arī modelēta potenciālo respondentu atlases struktūra. Šī perioda laikā ir uzsākts darbs pie sagatavošanās dalībai Pasaules Medijizglītības samitā 2018 (Media Education Summit 2018). 01.06.2018.-31.08.2018. Šai pētījuma posmā tika turpināta datu vākšana, intervējot mediju profesionāļus un analizējot iegūtās intervijas. Analīzes procesā tika modelēti problēmloki, ar kuriem saistās mediju informācijas uztvere. Paralēli tika strādāts pie mediju lietotāju respondentu apzināšanas, lai septembra-oktobra periodā uzsāktu datu iegūšanu. Tika turpināts darbs pie metodes kritiska izvērtējuma, salīdzinot dažādus pētījumus, kuros tiek izmantota fenomenoloģijas pieeja. Šī perioda laikā tika izstrādāts pieteikums Pasaules Medijizglītības samitā 2018 (Media Education Summit 2018), kurš norisināsies šī gada novembrī Honkongā.