
Latvijas Universitātes (LU) Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes (ESZF) un Banku augstskolas (BA) pētnieki starptautiskā videi, tehnoloģijām un resursiem veltītā konferencē prezentēja kopīgi veiktā digitālās transformācijas ietekmes uz korporatīvās identitātes ilgtspēju pētījuma secinājumus, kas sekmēs digitālo rīku veiksmīgāku izmantošanu uzņēmumos stratēģisko mērķu sasniegšanai un pārvaldības stiprināšanai.
16. starptautiskā zinātniski praktiskā konference “Vide. Tehnoloģija. Resursi” šovasar notika Rēzeknē un pulcēja akadēmiskās vides un industrijas pārstāvjus no Latvijas un daudzām ārvalstīm. Diskusijas pamattēmu lokā bija digitālās transformācijas, vides ilgtspējas un uzņēmējdarbības aktualitātes. Konferences dalībnieki aktīvi iesaistījās diskusijās un tīklu veidošanā.
“Diskusijas aptvēra vizuālās identitātes un zīmola uztveres izmaiņas digitālajā vidē, digitāli pielāgotu komunikāciju, organizācijas kultūru un vadības praksi, kas veicina efektīvu digitālās identitātes ieviešanu,” stāsta LU BA zinātniskais asistents Eduards Aksjoņenko, kurš kopā ar kolēģi Martu Kontiņu konferencē uzstājās ar ziņojumiem, prezentēdami pētījumu “Korporatīvā identitāte digitālajā laikmetā: digitālās transformācijas ietekme uz korporatīvās identitātes pārvaldību un stratēģijas veidošanos”. Starp tā īstenotājiem ir arī pētnieki - LU BA prof. Tatjana Volkova, Didzis Rūtītis, kā arī LU ESZF prof. Anda Batraga, prof. Jeļena Šalkovska un zinātniskā asistente Liene Kaibe.
E. Aksjoņenko ziņojumā “Uzņēmuma identitātes vadība un digitālā transformācija: konceptuālais ietvars mazajiem un vidējiem uzņēmumiem” dalījās atklāsmēs par to, kā digitālā transformācija ietekmē mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) identitāti. Viņš iepazīstināja ar pētījuma gaitā izstrādāto konceptuāls ietvaru, kas palīdzēs MVU vadītājiem un speciālistiem, izmantojot digitālos rīkus, sasaistīt korporatīvās identitātes pārvaldību ar stratēģiskiem mērķiem, stiprināt iekšējo pārvaldību un vadības procesus un uzlabot komunikāciju ar ieinteresētajām pusēm.
M. Kotiņa, iepazīstinot ar izpētītajiem digitālā transformācijas un ilgtspējas mijiedarbības aspektiem, uzsvēra radošo un kultūras industriju uzņēmumu darbību, izceļot vides ilgtspējas integrācijas nozīmi to korporatīvajā identitātē. Nereti datu analīzes un ilgtspējas pārvaldības instrumentu trūkums ierobežo uzņēmumu spēju pilnvērtīgi atspoguļot savus ilgtspējas rezultātus un veidot uzticamas partnerattiecības.
LU pārstāvju dalība konferencē apliecināja, ka mūsu zinātnieki ar Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalstu veic starptautiski nozīmīgus pētījumus, kas sniedz nozīmīgus secinājumus, ieteikumus un konkrētus praktiskus risinājumus MVU konkurētspējas veicināšanai un lai novērstu “zaļmaldināšanas” riskus. Pētnieki uzsver - veiksmīgai digitālās identitātes ilgtspējai vajadzīga stratēģiska pieeja, ņemot vērā tehnoloģiskos, kultūras un uzvedības aspektus, kā arī starpdisciplināra sadarbību. Nākamie soļi pētniecībā būs izstrādātā konceptuālā ietvara un modeļu validācija, sadarbojoties industriju, lai nodrošinātu to praktisku pielietojumu.
Pētniecības grantu konkursi ir viena no aktivitātēm, kas tiek īstenota saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumiem Nr. 721 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena “Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana” 5.2.1.r. reformas “Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma” 5.2.1.1.i. investīcijas “Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti” otrās kārtas “Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti” īstenošanas noteikumi”. Granti tiek piešķirti no Atveseļošanas fonda un valsts budžeta līdzekļiem un administrēti Ministru kabineta noteikumos paredzētā LU un BA kopīgā projekta “Latvijas Universitātes iekšējā un ārējā konsolidācija” (Nr.5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007) ietvaros. Projekta kopējais īstenošanas laiks ir līdz 2026. gada 31. maijam.