
Šajā pētījuma ciklā īpašs uzsvars tika likts uz dabaszinātņu un videszinātņu kompetenci, pārbaudot arī skolēnu zināšanas un prasmes matemātikas, lasīšanas un digitālās pratības jomās.
“Paldies visām izglītības iestādēm, kas atsaucās aicinājumam un piedalījās PISA testēšanā. Lielāka skolu iesaiste ļauj iegūt pilnīgāku un objektīvāku priekšstatu par skolēnu prasmēm, kā arī sniedz iespēju novērtēt Latvijas skolēnu zināšanas starptautiskā kontekstā. Iegūtie dati būs vērtīgs instruments, lai balstītu lēmumus par izglītības kvalitātes uzlabošanu un sistēmas attīstību. Piemēram, balstoties uz iepriekšējo gadu PISA pētījuma datiem, valdība aprīlī atbalstīja grozījumus “Izglītības likumā”, paredzot finansējumu skolām, lai īstenotu skolēnu labbūtības veicināšanas un vardarbības novēršanas pasākumus,” norāda Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītājs Jānis Paiders.
PISA testēšana Latvijā norisinājās no 18. marta līdz 12. maijam. Tuvākajā laikā tiks uzsākta datu apkopošana un analīze, savukārt pirmais OECD ziņojums par pētījuma starptautiskajiem rezultātiem tiks publicēts 2026. gada 8. septembrī.
“Veiksmīgi ir noslēdzies svarīgākais PISA 2025 pētījuma posms – datu savākšana skolās. Iegūtie dati būs pamats kārtējam Latvijas skolēnu sasniegumu novērtējumam, kas dod iespēju objektīvi novērtēt mūsu valsts izglītības kvalitāti starptautiskā salīdzinājumā, izprast stiprākās un vājākās puses mācību saturā, izvērtēt izglītības reformu rezultātus, ” skaidro Latvijas Universitātes Izglītības un pētniecības institūta direktore, PISA pētījuma vadītāja Rita Kiseļova.
Izglītības un zinātnes ministrija un pētījuma īstenotāji – Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta pētnieki – saka lielu paldies skolu direktoriem par pētījuma nozīmīguma izpratni un atsaucību, pētījuma vadītājiem skolās par ieguldīto atbildīgo darbu, skolēniem par izpildītajiem uzdevumiem un aptaujās pausto viedokli, vecākiem un skolotājiem pat sapratni un atbalstu. Paldies arī Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei un Latvijas Universitātei par atbalstu pētījuma īstenošanā.
Latvija piedalās PISA programmā kopš 2000. gada, un šī ir jau devītā reize, kad Latvijas skolēni piedalās šajā pasaules mēroga salīdzinošajā izglītības pētījumā. Dalība pētījumā tiek īstenota ar Eiropas Savienības fondu finansiālu atbalstu.