
Korporatīvā identitāte digitālajā laikmetā: digitālās transformācijas ietekme uz korporatīvās identitātes pārvaldību un stratēģijas veidošanos
Projekta nosaukums: Korporatīvā identitāte digitālajā laikmetā: digitālās transformācijas ietekme uz korporatīvās identitātes pārvaldību un stratēģijas veidošanos
Projekta granta līguma numurs: LU-BA-PA-2024/1-0023
Projekta vadītājs (zinātniskais): Tatjana Volkova ( Banku augstskola)
Projekta kontaktpersona LU : Anda Batraga
Projekta īstenošanas termiņš: 01.09.2024.-28.02.2026.
Projekta kopējais finansējums: 199 950 EUR
Projekta mērķis: šī projekta mērķis ir izstrādāt visaptverošu ietvaru korporatīvās identitātes pārvaldībai digitālajā laikmetā, koncentrējoties uz digitālās transformācijas ietekmi. Izpētot neskaidrības un izaicinājumus, kas saistīti ar korporatīvās identitātes pārvaldību (CIM) digitālo pārmaiņu kontekstā, projekts cenšas noteikt efektīvas stratēģijas un praksi, kas atbilst organizācijas mērķiem, vienlaikus veicinot inovāciju un mazinot riskus. Izmantojot jaukto metožu pieeju, tostarp literatūras apskatu, ekspertu analīzi un gadījumu izpēti, projekta mērķis ir radīt gan teorētiskas atziņas, gan praktiskas vadlīnijas organizācijām dažādās nozarēs. Galīgais mērķis ir sniegt praktiskus ieteikumus CIM efektivitātes uzlabošanai, korporatīvās stratēģijas veidošanas uzlabošanai un ilgtspējīgas vērtības radīšanas sasniegšanai digitāli pārveidotā tirgū.
Projekta rezultāti: iesniegta publikācija – 2, konferenču materiāli – 1, iesniegts projekta pieteikums – 1
PROJEKTA GAITAS ATSKAITE
Pārskata periods: 2025. gada 1. janvāris – 2025. gada 31. marts
Latvijas Universitātes (LU) 83. starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā "Mārketings un inovācijas” prezentēti LU Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes (ESZF) un Banku augstskolas (BA) zinātnieku grupas būtiskākās atziņas un secinājumi pētījumā korporatīvās identitātes jomā.
Pētnieku grupas pārstāvji - LU ESZF profesore Anda Batraga, profesore Jeļena Šalkovska un zinātniskā asistente Liene Kaibe, kā arī BA profesore Tatjana Volkova, Didzis Rūtītis un zinātniskie asistenti Eduards Aksjonenko un Marta Kontiņa - konferencē dalījās ar atziņām korporatīvās identitātes jomā, kas cieši savijas ar mārketinga tehnoloģijām un digitālo transformāciju dažādās industrijās, kuras pārstāv mazie un vidējie uzņēmumi. Pētnieku grupa konferencē ziņoja par tādām tēmām kā digitālās transformācijas iespējas un izaicinājumi, par ilgtspēju radošajās un kultūras industrijās, mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģiju pielietošanas ietekmi uz Latvijas uzņēmumu digitālā mārketinga stratēģijas veidošanu, kā arī par digitālās transformācijas ietekmi uz korporatīvās identitātes pārvaldību konferencē.
Projekta darba grupa sagatavoja rakstu par digitālās transformācijas ietekmi uz korporatīvās identitātes pārvaldību konferencē, kas tika iesniegts un apstiprināts prezentēšanai Starptautiskajā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kongresā (ICICT 2025), kas notika 2025. gada no 18. līdz 21. februārim Londonā. Pētījuma rezultāti tika prezentēti tiešsaistē. Galvenie secinājumi:
- Integrējot mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģijas, uzņēmumi var efektīvāk sasniegt mārketinga mērķus un uzlabot klientu pieredzi ar personalizētiem risinājumiem. MI pilnībā neaizstās mārketinga speciālistus, bet papildinās viņu darbu, aizstājot rutīnas uzdevumus.
- Izvēloties MI rīkus, uzņēmumiem jāņem vērā to cilvēkresursu kapacitāte, mērķauditorija, produkta specifika un pieejamie resursi. MI izmantošanu Latvijas uzņēmumos ierobežo salīdzinoši mazais iekšējais tirgus un jaunāko tehnoloģiju novilcināta ieviešana, taču pastāv plašas iespējas uzņēmumiem mācīties no citu valstu pieredzes un veicināt efektīvāku un lietderīgāku mārketinga jaunāko tehnoloģiju izmantošanu.
Pētnieku grupa (Anda Batraga, Jeļena Šalkovska, Liene Kaibe) piedalījās Starptautiskā biznesa, ekonomikas un vadības konferencē (BEM-25), kuru organizēja Science Net (SN) un tā notika Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos no 27. līdz 28. martam. Tika prezentēti pētījuma rezultāti, iesniedzot izskatīšanai arī rakstu: “Consumer e-loyalty in the digital environment as a factor in corporate identity management and strategy development”. Galvenie secinājumi un rezultāti:
- Lai veicinātu e-lojalitāti, ir nepieciešams izveidot un uzturēt konsekventu vizuālo identitāti. Veidojot e-lojalitāti, uzņēmumiem ir jāpievērš uzmanība mārketinga komunikācijas kanālu integrācijai, kas atbilst mērķauditorijas cerībām.
- Tā kā patērētāji Latvijā labprāt iepērkas Lidl veikalos un liela daļa aptaujāto izmanto Lidl lietotni un ieteiktu to arī citiem, varam secināt, ka Lidl Latvijas tirgū ir izveidojis spēcīgu un pārliecinošu korporatīvo identitāti un e-lojalitāti, tomēr, ņemot vērā aptaujas rezultātus, Lidl lojalitātes programmā ir iespējas pilnveidošanai.
Pētnieki sagatavoja un iesniedza arī divus zinātniskos rakstus un dalībai konferencē Proceedings of the International Scientific and Practical Conference ''ENVIRONMENT. TECHNOLOGY. RESOURCES'', ko organizē RTU RTA:
- (2025) Kontina., M., Volkova, T., Rutitis, D., Aksjonenko, E., Batraga, A., Salkovska, J. “Digital Transformation and Sustainability: the interplay between role of corporate identity”,
- (2025) Aksjonenko, E., Rutitis, D., Kontina., M., Volkova, T., Batraga, A., Salkovska, J. “Corporate identity management and digital transformation: conceptual framework for SMEs”.
Pārskata periods: 2024. gada 1. septembris – 2024. gada 31. decembris
Projekta "Corporate Identity in the Digital Age: The Impact of Digital Transformation on Corporate Identity Management and Strategy formation" ietvaros Latvijas Universitātes un Banku augstskolas pētnieku komanda sagatavoja zinātnisko publikāciju "Transfer and Application of Artificial Intelligence Technology in Digital Marketing Strategy of Latvian Companies". Raksts tika iesniegts un apstiprināts ziņojumam ICICT 2025 (10th International Congress on Information and Communication Technology) konferencē kas notiks 2025. gada februārī Londonā.
Projekta pētnieki uzsver, ka integrējot mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģijas, uzņēmumi var efektīvāk sasniegt mārketinga mērķus un uzlabot klientu pieredzi ar personalizētiem risinājumiem. MI pilnībā neaizstās mārketinga speciālistus, bet papildinās viņu darbu, aizstājot rutīnas uzdevumus. Izvēloties MI rīkus, uzņēmumiem jāņem vērā cilvēkresursu kapacitāte, mērķauditorija, produkta specifika un pieejamie resursi. MI izmantošanu Latvijas uzņēmumos ierobežo salīdzinoši mazais iekšējais tirgus un jaunāko tehnoloģiju novilcināta ieviešana. Taču pastāv plašas iespējas uzņēmumiem mācīties no citu valstu pieredzes un veicināt efektīvāku un lietderīgāku mārketinga jaunāko tehnoloģiju izmantošanu.
Atsauce uz projektu:
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" projekts Nr. 5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007 “Latvijas Universitātes iekšējā un ārējā konsolidācija”.
Pētījuma rezultāti tiks prezentēti tiešsaistes konferencē 2025.gada februārī. #atveselosanasfonds #NextGenerationEU #InvestEU #DigitalMarketing