Digitālie rīki uzņēmējdarbības izglītībā: ietekme uz uzņēmējdarbības nodomu un attīstības finansējuma piesaisti

Projekta nosaukums: Digitālie rīki uzņēmējdarbības izglītībā: ietekme uz uzņēmējdarbības nodomu un attīstības finansējuma piesaisti
Projekta granta līguma numurs: LU-BA-PA-2024/1-0068
Projekta vadītājs (zinātniskais): Kristaps Lešinskis (Banku augstskola)
Projekta kontaktpersona LU: Jānis Valeinis
Projekta īstenošanas termiņš: 01.09.2024.-28.02.2026.
Projekta kopējais finansējums: 199 996 EUR
Projekta mērķis: šī pētījuma mērķis ir noskaidrot digitālo rīku izmantošanas ietekmi uzņēmējdarbības izglītībā uz uzņēmējdarbības nodomu un potenciālo uzņēmēju spēju piesaistīt attīstības finansējumu. Šī pētījuma ietvaros īpaša uzmanība tiks pievērsta dzimumu līdztiesības jautājumiem, balstoties uz iepriekšējo pētījumu rezultātiem, kas liecina, ka sievietēm ir mazākas iespējas un gatavība uzņemties finansējumu piesaistīšanu savām biznesa idejām. Tāpat pētījuma ietvaros paredzēt pastiptināti analizēt mākslīgā intelekta lomu digitālajos rīkos. Pētījuma rezultātā pētnieku grupa izstrādās priekšlikumus ieinteresētajām pusēm par to, kā izstrādāt un izmantot digitālos rīkus uzņēmējdarbības izglītībā jauno uzņēmēju apmācībā. Kā ieinteresēto pušu piemēri šī pētījuma ietvaros ir augstskolas, attīstības finanšu institūcijas, uzņēmējdarbības politikas veidotāji, uzņēmējdarbības veicināšanā un uzņēmēju interešu pārstāvniecībā iesaistītās valsts un nevalstiskās organizācijas, kā arī pašvaldības.
Projekta rezultāti: iesniegta publikācija – 3, konferenču materiāli – 1, zinātnisko rakstu manuskripti un zinātniskie raksti – 1, zinātniskās datubāzes un datu kopas – 1, ziņojumi par rīcībpolitikas ieteikumiem un rīcībpolitiku ietekmi – 1, iesniegts projekta pieteikums – 1, aizstāvēts maģistra darbs – 2, citi pētniecības specifikai atbilstoši projekta rezultāti – bakalaura darbi – 2 lietišķie pētījumi - 2 zinātnisko rakstu recenzijas – 2 promocijas darba izstrādes veicināšana - vismaz 1 ziņojumi starptautiskās zinātniskās konferencēs - vismaz 3 studiju kursu satura pilnveide - 2

PROJEKTA GAITAS ATSKAITE

Pārskata periods: 2025. gada 1. janvāris – 2025. gada 31. marts

Pārskata periodā tiek turpināta stabila iekšējā pārraudzība un vadība, izmantojot projekta vadības sistēmu, kas balstīta uz SCRUM metodi - MS Azure DevOps platformu. Tas ļauj precīzi sekot visam projekta plānam, sasniedzamo rezultātu progresam utt. Tiek ievērots darba plāns vadlīnijās, kas izstrādāts visam periodam
Izmaiņas grupā – A.Spilbergs vairs nav grupā, pievienojusies A.Aksjoņenko, kā arī Ēriks Viļunas LU pusē.

Ir publicēts raksts SCOPUS indeksētā žurnālā PROCEDIA Computer Science
Izstrādāts un iesniegts raksts Scopus indeksētā žurnālā PLOSONE
Savākti materiāli un sagatavota koncepcija vēl vienam rakstam Scopus indeksētā žurnālā

Padziļināta Horizon Europe projektu uzsaukumu analīzes rezultātā ir identificēta konkrētā programma, kurā tiks izstrādāts un iesniegts pieteikums.
Uzsākta projekta partneru uzrunāšana. Ar galvenajiem projekta partneriem ir panākta vienošanās par iespējamo sadarbību.
Notikusi līdzdalība semināros par Horizon+ programmu.
Notikusi individuāla tikšanās ar eksperti LZP, kas atbildīga par konkrēto uzsaukumu.

Turpinās darbs ar studentiem pie to patstāvīgajiem pētījumiem:
2 lietišķie pētījumi
2 bakalaura darbi
2 maģistra darbi (1BA un 1LU) 
LU maģistratūras students pastāvīgi veic projektā izmantojamās datu kopas analīzi
Projekta darbs pastāvīgi veicina 1 promocijas darba izstrādi.

Identificēti trīs digitālie rīki, kas tiks izmantoti uzņēmējdarbības izglītības darbnīcās.

Pārskata periods: 2024. gada 1. septembris – 2024. gada 31. decembris

Pārskata periodā ir izveidota projekta vadības sistēma, kas balstīta uz SCRUM metodi, izmantojot MS Azure DevOps platformu. Tas ļauj precīzi sekot visam projekta plānam, sasniedzamo rezultātu progresam utt.
Izstrādāti un iesniegti: budžets, ieprikuma plāns, Datu pārvaldības plāns, publicitātes ziņa, visas atskaites.
Iesniegts raksts SCOPUS indeksētā žurnālā PROCEDIA Computer Science.

Izstrādāts un atrodas iesniegšanas fāzē vēl viens raksts Scopus indeksētā žurnālā.

Ir apzināti potenciālie žurnāli nākamajām publikācijām.

Veikta padziļināta Horizon Europe projektu uzsaukumu analīze, tiek pētītas arī citu programmu iespējas

Veicam iespējamo iesniedzamā projekta partneru meklēšanu un analīzi

Uzstāšanās Starptautiskajā zinātniskajā konferencē CENTERIS (International Conference on ENTERprise Information Systems) attālināti 15.novembrī.

Iegūti un apkopoti raksti par uzņēmējdarbības izglītības ietekmi uz uzņēmēdarbības nodomu

Identificēti un padziļinātas izpētē stadijā atrodas dažādi digitālie rīki, kas tiek izmantoti uzņēmējdarbības izglītībā un plānošanā

Definētas visas tēmas un atrasti studenti to patstāvīgajiem darbiem:

  • 2 lietišķie pētījumi
  • 2 bakalaura darbi
  • 2 maģistra darbi (1BA un 1LU)

LU maģistratūras students uzsācis darbu pie projektā izmantojamās datu kopas analīzes

Projekta darbs pastāvīgi veicina 1 promocijas darba izstrādi  

Iegūti un apkopoti raksti par uzņēmējdarbības izglītības ietekmi uz uzņēmēdarbības nodomu

Identificēti un padziļinātas izpētē stadijā atrodas dažādi digitālie rīki, kas tiek izmantoti uzņēmējdarbības izglītībā un plānošanā.