Redzes integrēšanas spējas (visual integration skills)

Viena no redzes uztveres komponentēm, kas ļauj integrēt informāciju kopā ar citām sajūtām ar vai bez vizuālās informācijas. Redzes-redzes integrācija notiek, kad dažādas vizuālās spējas apvienojas kopā. Ja Jūs skatāties uz jaunu vārdu un savienojiet kopā to ar attēlu, tad tas Jums palīdz labāk uztvert vārda nozīmi. Redzes-motorikas integrācija sastāv no redzes uztveres koordinēšanas spējas kopā ar lielajām un smalkajām motoriskajām kustībām. Tā ir spēja integrēt redzes ieejas datus ar motorikas izejas datiem. Tā ir indivīda spēja plānot, izpildīt un kontrolēt uzdevumus, piemēram, ievērt diegu, sasiet kurpju šņores, ķert bumbu vai trāpīt pa bumbu. Labi zināma ir acu-roku koordinācijas spēja.

Pētījumi ir parādījuši, ka redzes-motorikas spējas ļoti labi korelē ar loģistikas prasmēm bērnudārza līmenī un pirmajās divās klasītēs. Bērniem, kuriem ir traucētas redzes motorikas spēja, grūtības sagādā rakstīšana, teksta pārrakstīšana. Taču viņiem ir daudz labākas sekmes, ja to pašu viņi dara mutiski un izklāsta ar vārdiem.

Redzes-motorikas integrācijas disfunkcijas pazīmes un simptomi

  • Nevīžīgs raksts vai zīmējums
  • Nevar parakstīt glīti līnijā
  • Bieži dzēš un pārraksta tekstu
  • Vāja organizēšanās spēja
  • Nepamana kļūdas
  • Tuva darba distance
  • Slikta poza, kad raksta
  • Pārmērīgs vai neatbilstošs zīmuļa tvēriens
  • Grūtības sarindot ciparus kolonnā, kad jārisina loģikas uzdevumi
  • Nevar uzrakstīt atbildi uz papīra
  • Slikti izdara secinājumus, ja zināms ir priekšmets

 Redzes-dzirdes integrācija ir spēja apvienot redzēto un dzirdēto. Piemēram, redzēto vārdu dzirdēt arī skaļi nolasītu vai dzirdēto vārdu ir jāmāk uzrakstīt. Problēmas šajā jomā ir cilvēkiem ar mācīšanās grūtībām un tā saucamie „sliktie lasītāji”. Šīs problēmas korelē ar lasīšanas sasniegumiem pamatskolā starp otro un sesto klasi.

Redzes-dzirdes integrācijas disfunkcijas pazīmes un simptomi

  • Ir nepieciešams atkārtot visu laiku instrukcijas
  • Vājas runas spējas
  • Grūtības mācīties fonētiski
  • Grūtības atšķirt līdzīgās skaņas