Redzes analizēšanas spējas (visual analysis skills)

Redzes analizēšanu jeb redzes diskrimināciju lieto, lai noteiktu, kārtotu, organizētu, uzglabātu un atsauktu redzes radīto informāciju. Tā ir spēja veidot redzes informāciju un vēlāk to pielietot.

Bērniem ar vāju redzes analizēšanas spēju ir grūtības mācīties ābeci un atpazīt vārdus vai vienkāršas formas, pat ja tās tiek rādītas atkāroti. Bērni mācoties lasīt cenšas vārdus uzminēt, bet ne lasīt tos. Piemēram, bērns teksta sākumā pareizi var izlasīt vārdu „akmens”, taču divas rindas zemāk izlasīt „asmens”. Šie bērni var jaukt vārdus ar līdzīgām beigām vai līdzīgiem sākumiem. Viņiem ir grūtības ar lieluma un mēra sapratni (piemēram, šaurā vāzē ūdens un lēzenā šķīvī ūdens daudzumi netiek uzskatīti par vienādiem).

Redzes analizēšanas disfunkcijas pazīmes un simptomi:

  • Grūtības iemācīties alfabētu
  • Grūtības atšķirt līdzīgus vārdus
  • Jauc vārdus ar līdzīgiem sākumiem
  •  Grūtības sagādā ritmiskas aktivitātes
  • Vispārina – jauc nelielas līdzības un atšķirības;
  • Neatpazīst to pašu vārdu, ja tas atkārtojas tajā pašā lapā
  • Grūtības ar burtu un ciparu atcerēšanos un rakstīšanu
  • Viegli samulsināms
  •  Īss uzmanības brīdis
    • Koncentrēšanās problēmas
    • Grūtības izprast instrukcijas
    • Hiper- vai hipo-aktīvi