Būtiskākie redzes funkciju traucējumi

Redzes asums

  • Tālumā vajadzētu redzēt binokulāri 0.6-0.7
  • Tuvumā vajadzētu redzēt binokulāri 0.4-0.5
  • Anizometropija: jānovērtē, cik lielu starpību redzes tabulā rada 1.0 D liela anizometropija. Noteikti jāatrod vienas acs redzes pazeminājums (ne vairāk kā divas rindas decimālajā sistēmā)

 

Redzes asuma skalas

Pēdas

Metri

Decimalā

LogMAR

20/200

6/60

0.10

1.00

20/160

6/48

0.125

0.90

20/125

6/38

0.16

0.80

20/100

6/30

0.20

0.70

20/80

6/24

0.25

0.60

20/63

6/19

0.32

0.50

20/50

6/15

0.40

0.40

20/40

6/12

0.50

0.30

20/32

6/9.5

0.63

0.20

20/25

6/7.5

0.80

0.10

20/20

6/6

1.00

0.00

20/16

6/4.8

1.25

-0.10

20/12.5

6/3.8

1.60

-0.20

20/10

6/3

2.00

-0.30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nopietnākie cēloņi redzes asuma pazeminājumam:

  • Miopija lielāka par 0.75 D
  • Hipermetropija lielāka par 3.00 D
  • Apgrieztais astigmatisms lielāks par 0.75 D, tiešais – lielāks par 1.00 D

Binokulārās redzes funkcijas:

  • Esoforija lielāka par 4 Δ
  • Eksoforija lielāka par 8 Δ
  • Konverģences nepietiekamība (KTP tālāk kā 12 cm)

Akomodācija:

  • Akomodācijas spēja – sasprindzināties un atslābināties
  • Akomodācijas vieglums

Krāsu redze

Sūdzības un anamnēze:

  • Dubultošanās
  • Miglošanās
  • Grūtības lasīt
  • Sliktas sekmes skolā

Redzes skrīninga svarīgākie posmi:

1.-3. klase:

  • Atlasīt bērnus ar pazeminātu redzes asumu tālumā, kā arī tādus, kuriem ir pazemināta redze tuvumā
  • Atlasīt ambliopiju
  • Atlasīt binokulārās redzes traucējumus
  • Atklāt akomodācijas traucējumus Atlasīt krāsu redzes traucējumus

4.-12.klase:

  • Atlasīt bērnus ar pazeminātu redzes asumu tālumā, kā arī tādus, kuriem ir pazemināta redze tuvumā
  • Atlasīt binokulārās redzes traucējumus
  • Atklāt akomodācijas traucējumus

Informatīvie avoti:

http://www.allaboutvision.com/parents/schoolage.htm

aptaujas anketa laba:

http://www.childrensvision.com/symptoms.htm

redzes izsauktās mācīšanās problēmas:

http://www.childrensvision.com/reading.htm