Skolas vecuma bērnu redzes uztveres traucējumu diagnostikas metodikas izstrāde.

Lai novērtētu Latvijas skolas vecuma bērnu redzes uztveres traucējumus un iegūtu statistiski ticamus datus, kuri ļautu izstrādāt piemērotu redzes uztveres traucējumu diagnostikas metodiku, tiks veikta skolas vecuma bērnu redzes uztveres pārbaude vienā Latvijas skolā, plānojot pārbaudīt aptuveni 120 bērnus. Tiks izmantotas dažādas metodes, kas paredzētas bērna lasītprasmes, redzes atmiņas, telpiskuma un tekstūras uztveres u.c. redze uztveres funkciju novērtēšanai. Iegūtie rezultāti tiks salīdzināti ar redzes funkciju traucējumu novērtēšanas rezultātiem, lai izvērtētu, kuri no redzes uztveres pārbaudes testiem vislabāk atspoguļo skolas vecuma bērnu redzes uztveres traucējumus un to saistību ar redzes traucējumiem, jo īpaši tuvuma redzes traucējumiem. Pētījuma rezultātā tiks izveidots redzes uztveres traucējumu diagnostiskās metodikas prototips, atlasot un aprakstot redzes uztveres novērtēšanas testus, kuri vislabāk atspoguļo un diagnosticē skolas vecuma bērnu redzes uztveres traucējumus.