Skolas vecuma bērnu redzes traucējumu salīdzinošā diagnostika, izmantojot standarta procedūras un komerciāli pieejamas skrīninga iekārtas.

Lai izstrādātu piemērotu redzes traucējumu diagnostikas metodiku, tiks veikta skolas vecuma bērnu padziļināta redzes pārbaude vienā Latvijas skolā, plānojot pārbaudīt aptuveni 120 bērnus. Redzes funkcijas tiks novērtētas ar komerciāli pieejamām skrīninga iekārtām (Thomson Software Solution programma skolas vecuma bērnu redzes skrīningam) un salīdzinātas ar standarta redzes pārbaudi. Iegūtie rezultāti ļaus izvērtēt, kuriem no redzes pārbaudes testiem ir nepieciešams veikt uzlabojumus, kā arī vai tos būtu nepieciešams pielāgot jaunajai izstrādājamai diagnostikas metodikai. Pētījuma rezultātā tiks izveidots redzes traucējumu diagnostiskās metodikas prototips, atlasot un aprakstot redzes funkciju novērtēšanas testus, kuri vislabāk atspoguļo un diagnosticē skolas vecuma bērnu redzes traucējumus. Diagnostikas metodikā ir plānots ietvert dažādus redzes pārbaudes testus, īpašu uzmanību pievēršot tuvuma redzes pārbaudei (redzes asums, akomodācijas un konverģences sistēmas darbība, binokulārās sistēmas darbība u.c.) un ar to saistītām klīniskām problēmām.