Skolēna pētnieciskās prasmes attīstība dabaszinību mācību procesā pamatskolā

Projekta vadītāja: I.Žogla

1) Ir pabeigts Daigas Kalniņas promocijas darbs „ Skolēna pētnieciskās prasmes attīstība dabaszinību mācību procesā pamatskolā ” un notikusi diskusija pedagoģijas doktorantūras padomē (priekšaizstāvēšana).

2) Promocijas darbā ir definēta pētnieciskās prasmes būtība (jēdziens un struktūra) skolēncentrētā humānpedagoģiskā procesā pēcmodernisma nenoteiktajā sociālajā situācijā, izstrādāti pamatskolas skolēnu pētnieciskās prasmes attīstības kritēriji, rādītāji un līmeņi, izstrādāts pamatskolas skolēnu pētnieciskās prasmes pilnveides modelis un tā ieviešanas algoritms, rasts nepieciešamais teorētiskais pamatojums pētnieciskās prasmes apguves un skolotāja palīdzības metodikai, izpētīti nepieciešamie priekšnoteikumi sekmīgai skolēnu pētnieciskās prasmes attīstībai Latvijā vispārizglītojošajās skolās dabaszinību mācību priekšmeta ietvaros, kā arī izstrādāti ieteikumi pētnieciskās prasmes attīstībai pamatskolā dabaszinību apguves procesā un aprobēts pētnieciskās prasmes pilnveides modelis.

3) Pētījumā projekta ietvaros ir aptaujāti 747 dabaszinību skolotāji un pētīta 70 skolēnu pētnieciskās prasmes attīstība. Iegūtie dati salīdzināti ar LU PPF PZI projektā „Jaunās paaudzes mācīšanās kvalitātes veicināšana” iegūtajiem datiem.