Salīdzinošo izglītības pētījumu sekundārās analīzes metožu lietošana skolēnu sasniegumus ietekmējošo faktoru izpētē

Projekta vadītājs: A.Grīnfdelds

 

Projekta realizācijas gaitā iegūtie rezultāti ir nozīmīgi izglītībā un zinātnē. Projekta realizācijas gaitā iegūtie rezultāti apkopoti zinātniskajā rakstā (The performance of Latvia’s students, its changes over time and relationship between the achievement and socioeconomic background, urbanization and other factors in international context), kas iesniegts publicēšanai. Par starptautisko salīdzinošo izglītības pētījumu datu analīzes rezultātiem sagatavoti un nolasīti divi referāti starptautiskajā konferencē ECER 2008 Geteborgā (Zviedrijā). Izmantojot projekta realizācijas gaitā iegūtos rezultātus, pilnveidots Izglītības vadības doktorantūras studiju kurss “Metodes un procesi (Izglītības mērījumi un novērtēšana)”. Aprobētās datu analīzes metodes savos promocijas darbos lieto projektā iesaistītā pētniece R.Kiseļova un doktorante A.Ozola.

Projekta līdzekļi infrastruktūras uzturēšanai un papildināšanai deva iespēju nodrošināt jaunizveidoto profesionālā mākslas bakalaura studiju programmu ar nepieciešamo datortehniku un programmatūru. Bez tam projekta līdzekļi ļāva nodrošināt IEA CIVIC pētījuma sagatavošanas posmu Latvijā, tādējādi uzturot regulāru starptautisku pētījumu datu bāzu ar Latvijas līdzdalību lietošanu pētniecībā.

Tomēr, jāatzīst, ka projekta sākšanas un norises laika bija jāsastopas ar problēmām, kas būtiski ietekmēja projekta zinātnisko kvalitāti. Sākotnējais projekta pieteikums tika sastādīts 11 menešiem, bet dažādu no pieteicējiem neatkarīgu apstākļu dēļ projekta īstenošanas laiks bija tikai 7 mēneši. Bez tam ieverojami tika izmainīts arī finansējuma apjoms un īpaši struktūra. Šādos apstakļos nebija iespējams pilnā apjomā īstenot projekta zinātniskās ieceres.