Latvijas izglītības sistēmas pamatskolas līmeņa starptautiskais monitorings

Vadītājs: A. Geske

Projekta ietvarā tika veikts PIRLS 2006 pētījuma pamatetaps un TIMSS 2007 pilotetaps.
PIRLS 2006 pētījuma gaitā 2006. gadā tika iegūta datu bāze ar datiem par 1) skolēnu sasniegumiem lasītprasmē, 2) Latvijas izglītības kontekstiem (skolēnu pašraksturojums, skolēnu viedokļi, vecāku redzējums, skolotāju un skolu direktoru vērtējumi). Datu bāze 2008. gadā būs pieejama visiem ieinteresētajiem pētniekiem visā pasaulē.
TIMSS 2007 pētījuma gaitā 2006. gadā tika veikts pilotetaps, kurā tika pārbaudīti pamatpētījuma uzdevumi (6 brošūras, 1000 skolēni).
Iegūtie rezultāti ļauj turpināt Latvijas izglītības sistēmas mācību kvalitātes monitoringu, iegūstot starptautiski salīdzināmus datus par Latvijas skolēnu lasītprasmi, matemātikas, dabaszinātņu, vides zinātņu zināšanām un prasmēm, iegūtos rezultātus atspoguļot zinātniskos referātos, publikācijās un grāmatās.
Pētījumu dalībskolas 152
Testēti skolēni 5162
Aptaujāti skolēni 4162
Aptaujāti skolēnu vecāki 3974
Aptaujāti skolotāji 211
Aptaujāti skolu direktori 147