Darba grupa Briselē.

Eiropas Universitāšu asociācija (EUA) ir publicējusi 2018. gadā organizēto tematisko darba grupu (EUA’s Learning & Teaching Thematic Peer Groups) izstrādātos ziņojumus ar rekomendācijām Eiropas universitātēm docēšanas un studēšanas jomas pilnveidei. Ziņojuma izstrādē iesaistījās arī Latvijas Universitātes Studiju un Personālvadības departaments.

EUA ir organizācija, kurai ir būtiska loma Boloņas procesā, kā arī ietekme ES augstākās izglītības un pētniecības politikas veidošanā un inovāciju veicināšanā. Jau otro gadu EUA darba grupās pulcēja izvēlētus EUA dalībuniversitāšu pārstāvjus, lai izpētītu dažādu universitāšu pieredzi, kas gūta organizējot akadēmiskā personāla profesionālo pilnveidi. Eiropas vienotas augstākās izglītības telpas veidošanās kontekstā akadēmiskā personāla profesionālā pilnveide visas akadēmiskās karjeras laikā tiek atzīta kā augstākās izglītības kvalitātes nodrošināšanas cikla neatņemama sastāvdaļa. 2018. gadā darba grupas strādāja četros tematiskajos virzienos: „Aktīvas mācīšanās veicināšana universitātēs” (Promoting active learning in universities), „Mācīšanās un mācīšanas novērtēšana” (Evaluation of learning and teaching) „Mācīšanas kompetences nepārtraukta pilnveide” (Continuous development of teaching competences), „Akadēmiskās karjeras ceļi” (Career paths in teaching). Dalībai darba grupā „Mācīšanas kompetences nepārtraukta pilnveide” tika izvēlēta arī LU Studiju departamenta vecākā eksperte un Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docente Sanita Baranova. Pateicoties LU administrācijas atbalstam, S. Baranova un Personālvadības departamenta personāla attīstības speciāliste Anita Trapāne varēja piedalītes EUA darba grupas diskusijās un rekomendāciju izstrādē sadarbībā ar deviņu citu Eiropas valstu universitāšu kolēģiem. Darba grupas ziņojumā uzsvērts, ka Eiropas universitātes arvien vairāk apzinās nepieciešamību pēc sistemātiskām nepārtrauktas profesionālās pilnveides iespējām augstskolu docētāju pedagoģiskās darbības uzlabošanai, jo kvalitatīvas studijas ir universitāšu darbības pamatuzdevums. Ziņojumā ir izklāstīti darba grupas ieteikumi mērķtiecīgai pieejai akadēmiskā personāla pedagoģiskās kompetences pilnveidei Eiropas, valsts, augstākās izglītības iestāžu, programmu un individuālā līmenī, kā arī raksturoti labās prakses piemēri. Ziņojumu var apskatīt ŠEIT.

Dalīties