Projekts Nr. 4. Drošas un ilgtspējīgas autoceļu transporta infrastruktūras attīstība (DIATIA) un Latvijas transporta sistēmas harmonizācijas ilgtermiņa programmas izstrāde (LATRANS)

Projekta vadītāji: Ainārs Paeglītis, Dr.sc.ing., Rīgas Tehniskā universitāte un Igors Kabaškins, Dr.hab.sc.ing. Transporta un sakaru institūts Projekta mērķi: Viens no projekta mērķiem ir drošas un ilgtspējīgas autoceļu transporta infrastruktūras attīstība, izstrādājot inovatīvas un videi draudzīgas metodes transporta infrastruktūras efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai. Tā sasniegšanai ir jāveic 1. un 2.uzdevums. Otrs projekta mērķis ir izstrādāt priekšlikumus transporta ilgtermiņa attīstībai, stratēģisko un operatīvo lēmumu pieņemšanas nacionālās transporta sistēmas attīstības jomā informatīvo atbalstu nodrošinošo savstarpēji saistīto instrumentu, metožu un normatīvās dokumentācijas metodoloģijas izstrāde un sistēmas izveide. Tā sasniegšanai ir jāveic 3. līdz 7.uzdevums. Uzdevumi: 1. Izstrādāt metodes un tehnoloģijas tiltu konstrukciju drošuma un ilgmūžības nodrošināšanai, kas balstās uz faktiskajām transporta slodzēm un konstrukciju materiālu raksturojumiem, tiltu konstrukcijām raksturīgu sabrukuma risku analīzi, apkārtējās vides ietekmes kvantitatīva novērtējuma modeļiem, konstrukciju bojājumu attīstības modeļiem, kalpošanas laika kritēriju formulēšanu un to jūtīguma izpēti, kalpošanas laika prognozēšanas metodes izstrādāšanu tiltiem. 2. Noskaidrot ceļa redzamības attālumu ietekmi uz ceļu satiksmes negadījumu biežumu un to samazināšanas iespējas, modelējot ceļa horizontālā un vertikālā plānojuma parametrus, tā uzlabojot projektējamo autoceļu redzamības apstākļus. 3. Izstrādāt transporta infrastruktūras attīstības sasaistes modeli ar teritoriju attīstības plānošanu un reģionālo attīstību, kā arī priekšlikumus uz vietējiem resursiem balstītu jaunu tehnoloģiju izmantošana transportā, izpētīt iespējas videi draudzīgajiem un klimata pārmaiņu samazinošajiem risinājumiem. 4. Noskaidrot ceļa redzamības attālumu ietekmi uz ceļu satiksmes negadījumu biežumu un to   samazināšanas   iespējas,   modelējot   ceļa   horizontālā   un   vertikālā   plānojuma parametrus, tā uzlabojot projektējamo autoceļu redzamības apstākļus. Izstrādāt    metodes    un   tehnoloģijas   tiltu    konstrukciju    drošuma    un    ilgmūžības. 5. Informatīvā atbalsta nodrošināšanas  vienotas sistēmas modeļa izstrāde stratēģisko un operatīvo lēmumu pieņemšanas nacionālās transporta sistēmas jomā.  6. Ārējo scenāriju attīstība uz globālo (Eiropa-Āzija) un reģionālo (Baltijas jūra) transporta tīklu tendenču analīze. 7. Nacionālas transporta sistēmas ārējās un iekšējās attīstības modelēšanas scenāriju modeļu kompleksa izstrāde.