Ētika, komunikācija un politiskā kultūra LR 9. Saeimas vēlēšanu kampaņā

Vadītājs: S. Lasmane

Pirmo reizi Latvijā veikts starpdisciplinārs akadēmisks pētījums par  Saeimas vēlēšanām, kurā iesaistīti 28 cilvēki : 6 doktori, 4 jaunie mācībspēki( lektori), 2 maģistri un 16 doktoranti. Visi projektā iesaistītie mācībspēki un doktoranti ar pirmajiem pētniecības rezultātiem piedalījās Stratēģiskās analīzes komisijas rīkotajā starptautiskajā konferencē 2006. gada 9-12. novembrī Rīgā un iesniedza publicēšanai rakstus, kuri apkopoti divos krājumos: Politiskā komunikācija, kultūra, ētika LR 9. Saeimas vēlēšanās un Publiskā telpa LR 9. Saeimas vēlēšanās.. Abi krājumi iznāks LU Apgādā 2007. gadā.
  • Pētījumā apgūta un izmantota jauna- rāmējuma (framing) pieeja, lai noskaidrotu partiju identifikācijas, mediju orientācijas, reklāmas ievirzi.
  • Uzmanība pievērsta politiskās komunikācijas teorētiskiem un praktiskiem aspektiem un īpatnībām vēlēšanu kampaņā. Uzsvērti jauni aspekti, piemēram, politisko skandālu funkcijas, simbolu un rituālu izmantojums, reģionālā savtīguma iesaiste utt.
  • Analizēta jauno -elektroniskās informācijas kanālu loma kampaņā, pievēršot uzmanību partiju portāliem un debatēm internetā.
  • Pētīts politiskais diskurss, argumentācija un valodas loģika.
  • Pētījumā noskaidrota korelācija starp partiju darbību, mediju iesaisti, reklāmu un vēlētāju izvēli, vienlaikus vērtējot politisko kultūru un ētiku kopā ar uzlabojuma ieteikumiem, kā un kādas institūcijas dibināmas, lai uzraudzītu un kontrolētu politisko partiju un mēdiju darbību Latvijā.