Lai palīdzētu biznesa ideju radītājiem un īpašniekiem sasniegt ārvalstu tirgus ar jēgpilniem produktiem, 24. aprīlī Latvijas Universitātē notika atvērtā meistarklase “Kā savai biznesa idejai piesaistīt uzmanību, investīcijas un pircējus?”.

“Svarīgais, ko šodien jāspēj uzņēmējam, ir žonglēt ar diviem resursiem – ar laiku un ar naudu. Un ieraudzīt pilnīgu ainu, no vietas, kur ir visērtāk, tas ir, no savas komforta zonas, nav iespējams. Ja izvēlamies palikt tur, kur visu saprotam, eksporta tirgi var palikt nesasniegti un neizmantoti pilnvērtīgi,” tā uzsvēra meistarklases vadītāja ASV starpvalstu tirdzniecības eksperte (trade ambassador) Agnese Delatoni, piebilstot, ka attiecību sarežģītība biznesa jomā aizvien aug un pieprasa no uzņēmējiem aizvien jaunas stratēģijas tirgus iekarošanai. “Tirgus nav produkti. Tirgus ir cilvēki. Ja produktu grib visi, tad to negrib neviens. Neviens nedzīvo ar mērķi nopirkt jūsu produktu, tāpēc ir svarīgi atrast atbildi uz jautājumu, kas ir radītā produkta, materiālā vai nemateriālā, virsuzdevums. Ja tas saskanēs ar potenciālā patērētāja dzīvesveidu, tad tam atradīsies vieta viņa dzīvē un jums pavērsies iespēja būt veiksmīgam tirgū.”

Praktiskā meistarklase, ko pieteicās apmeklēt teju 100 biznesa ideju lolotāji un īstenotāji kā no akadēmiskās, tā no uzņēmējdarbības vides no visas Latvijas, bija vērsta uz zināšanu pārnesi no prakses uz akadēmisko vidi un uz uzņēmējdarbības kompetenču stiprināšanu studējošajiem un pētniekiem.

Kā norāda Normunds Štāls, zīmola “Rīgas marka” vadītājs un viens no meistarklases idejas autoriem, uzņēmējdarbības vidē izteikti jūtama plaisa starp teoriju un praksi, piesaistot darbiniekus: “Uzņēmējiem pietrūkst tādu darbinieku, kas, uzsākot darba gaitas, uzreiz redz abas puses: kā teorētisko, tā praktisko. Līdz ar to ir svarīgi meklēt krustpunktus akadēmiskajā vidē un praktiskajā pieredzē, ko arī aizsāk notikusī meistarklase, kurā pulcējās dažāda zināšanu un pieredzes līmeņa apmeklētāji, saņemot dzīvības dzirksteli savu ideju tālākai iedzīvināšanai un attīstīšanai. Šis pasākums ir labs sākumpunkts tālākai sadarbībai augstskolas un praktiķu starpā, lai nodrošinātu jau daudz praktiskākas apmācības, tuvāk apskatot jau konkrētas tēmas, piemēram, produktu iepakošanu, loģistiku u.c. Tā, lai uzdrīkstoties realizēt savu ideju, uzņēmējiem jau ir nepieciešamās zināšanas, kā pielāgot to dažādiem tirgiem.”

Meistarklase sniedza teorētisku ieskatu un praktiskus piemērus, atbildot uz jautājumiem, kā radīt jēgpilnu produktu un atrast tam vietu līdzvērtīgu produktu pārpilnajā tirgū; kāds ir mūsdienīgs produkta radīšanas cikls; kā nodrošināt sevi vietu starptautiskajā produkta izplatīšanas sistēmā; kā piesaistīt investorus idejām; kā izlauzties no “industriālās verdzības”, mūsdienīgi plānojot finanšu plūsmu un izvairoties no ierastākajām kļūdām tajā.

“Jaudīgs stāstījums, kas lika paraudzīties uz vairākām lietām no citas puses. Meistarklases pievienotā vērtība bija lektores spēja vienkāršā un strukturētā veidā nodot klausītājam informāciju, kas raisīja pārliecību, ka ikviens no klātesošajiem var mēģināt realizēt savu ideju dzīvē. Tas, ar ko aizgāju mājās, bija divi jautājumi: kāda ir manas pēcdoktorantūras pētniecības tēmas pievienotā vērtība un kas citiem manā pētnieciskajā tēmā varētu būt interesants,” pārdomās pēc meistarklases dalās Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniece dr. sc. administr. Ireta Čekse.

Meistarklasi rīkoja Latvijas Universitātes Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programma un tā bija viens no pasākumiem, kas norisinājās pateicoties Eiropas Sociālā fonda atbalstam Latvijas Universitātes īstenotam projektam SAM 8.2.3. “Labākas pārvaldības nodrošināšana Latvijas Universitātē”.

Share