Cilvēki auditorijā, daļa pacēluši rokas un balso par kādu jautājumu
Foto: Toms Grīnbergs, LU Komunikācijas departaments

Latvijas Universitāte (LU) apņēmīgi stiprina savu akadēmisko potenciālu, mērķtiecīgi investējot docētāju profesionālajā attīstībā. Lai veicinātu mācīšanās kultūru docētāju vidū, LU piedāvā plašu profesionālās pilnveides kursu klāstu, tostarp par mākslīgā intelekta (MI) izmantošanu studiju procesā. Šogad uzsākta pirmā LU jauno docētāju programma, kurā iesaistīti doktoranti un jaunākais akadēmiskais personāls.

“LU investīcijas docētāju profesionālajā izaugsmē ir stratēģisks ieguldījums ne tikai Universitātes, bet arī visas sabiedrības attīstībā. Augsti kvalificēti docētāji spēj ne tikai nodot aktuālas zināšanas, bet arī iedvesmot studentus būt drosmīgiem, radošiem un sociāli atbildīgiem līderiem. Šodien stiprinot docētājus, mēs rīt stiprinām visu sabiedrību,” uzsver LU studiju prorektore profesore Kristīne Strada-Rozenberga.  

LU šobrīd nodarbina aptuveni 1500 docētāju, kuri ne tikai vada studiju nodarbības, bet arī aktīvi iesaistās zinātniskajā darbībā un nozares profesionālajā praksē. Līdz ar to studenti un tālākizglītības programmu dalībnieki gūst piekļuvi jaunākajām zināšanām, kas balstītas zinātnes atziņās un praksē pārbaudītos risinājumos. LU studenti – vairāk nekā 15 tūkstoši – iegūst studiju pieredzi, kas ir gan lokāli nozīmīga, gan globāli konkurētspējīga.

Šogad LU Studiju departamenta sastāvā izveidota Pedagoģiskās izaugsmes nodaļa, kuras uzdevums ir koordinēt un stiprināt akadēmiskā personāla profesionālo izaugsmi. Nodaļa kalpo kā centrālais atbalsta punkts mācībspēkiem – sākot no jauno docētāju adaptācijas līdz mācībām par pedagoģiskām inovācijām, digitalizāciju un caurviju prasmēm.

“Docētājs ir studiju kvalitātes centrā. Jo zinošāks un sagatavotāks ir mūsu mācībspēks, jo spēcīgākus un radošākus profesionāļus mēs sagatavojam sabiedrībai,” uzsver LU Studiju departamenta direktore profesore Gunta Krūmiņa.

Šajā studiju gadā Universitātes akadēmiskajam personālam būs pieejami vairāki aktuāli profesionālās pilnveides kursi, kas veicinās augstāku studiju kvalitāti un studentu konkurētspēju darba tirgū. Liela daļa mācību tiek izstrādāta sadarbībā ar LU fakultātēm – pedagoģiskos kursus veido Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes docētāji, savukārt tehnoloģiju un MI jautājumos mācības vada Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes kolēģi.

“Interese no kolēģu puses ir liela – rudens semestra pirmās mācības jau ir gandrīz pilnībā aizpildītas. Tas parāda, ka LU docētāji ir motivēti pilnveidoties, sekot starptautiskajām tendencēm un aktīvi uzlabot savu pedagoģisko praksi,” uzsver prof. G. Krūmiņa.

Īpaša uzmanība tiek pievērsta jauno docētāju atbalstam un sagatavošanai darbam studiju procesā. Šogad uzsāktās LU jauno docētāju programmas dalībnieki apgūst mūsdienīgas pedagoģiskās pieejas, daudzveidības vadības prasmes, studiju kvalitātes kritērijus un iekļaujošas izglītības principus.

Share