Otrdien, 7. oktobrī, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Universitāte (LU) konferencē iepazīstinās ar Starptautiskās mācību vides pētījuma TALIS 2024 cikla pirmajiem rezultātiem. Tajā apkopoti skolotāju un direktoru viedokļi par skolotāja profesijas attīstību, darba apstākļiem, mācīšanas praksi, tehnoloģiju izmantošanu un sociāli emocionālo mācīšanu kā arī par skolotāju labbūtību un nākotnes plāniem.

Pētījuma rezultātu paziņošana un diskusija ar ekspertiem notiks 7. oktobrī pulksten 10.00 Latvijas Universitātes 2. stāva Konferenču zālē, Oskara Kalpaka bulvārī 4 (ieeja no pagalma). Konferences atklāšanā piedalīsies izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde un Latvijas Universitātes rektors Gundars Bērziņš. Ar starptautiskajām tendencēm un Latvijas rezultātiem iepazīstinās OECD Izglītības un prasmju direktorāta analītiķe Alisona Bērka (Alison Burke) un LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūta vadošais pētnieks Andrejs Geske.

Pēc pētījuma rezultātu prezentācijas notiks ekspertu diskusija par skolotāju profesijas aktuālajiem izaicinājumiem. Tajā uzmanība tiks pievērsta mākslīgā intelekta un digitālo rīku izmantošanai mācību procesā, jauno un “otrās karjeras” pedagogu piesaistei un noturēšanai skolā, kā arī citiem jautājumiem. Diskusiju moderēs Ansis Bogustovs. Pasākuma noslēgumā paredzēta jautājumu un atbilžu sesija.

Konferences darba kārtība.

Pasākums būs skatāms arī tiešraidē Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā un Facebook platformā.


Par TALIS pētījumu

Starptautisko mācību vides pētījumu TALIS (Teaching and Learning International Survey) organizē un vada Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija OECD. Tas ir vienīgais no starptautiskajiem izglītības pētījumiem, kurā tiek salīdzināti un analizēti izglītības iestādes darbību un pārvaldību raksturojoši rādītāji – dažāda informācija par pedagogiem un skolu vadību, skolu resursiem, mācīšanas metodiku, sadarbību ar kopienu un vecākiem, un citiem jautājumiem.

No 2021. līdz 2025. gadam norisinājās pētījuma ceturtais cikls - TALIS 2024, - kurā galvenais datu iegūšanas etaps notika 2024. gada pavasarī.

Kopumā pētījumā, aptaujājot pamatskolas vecāko klašu (7.-9.) skolotājus un viņu skolu direktorus, piedalījās 54 pasaules valstis. No Latvijas pētījumā piedalījās 215 skolu 4088 skolotāji un 213 skolu direktori. Latvija TALIS pētījumā piedalās kopš 2013. gada.

2024. gada cikls pievēršas četriem aktuāliem izglītības jautājumiem – daudzveidībai un vienlīdzībai, tehnoloģiju izmantošanai, sociāli emocionālajai mācīšanai un ilgtspējības izglītībai. Pētījumā aplūkotas arī trīs lielas tēmas: skolotāju mācīšanās un attīstība, ikdienas darba prakse un profesionālā uztvere, kā arī skolu mācību vide.

Dalība starptautiskos izglītības pētījumos ir viens no pasākumiem, ko IZM ar Eiropas Savienības fondu atbalstu īsteno, lai veidotu ilgtspējīgu un efektīvu izglītības sistēmu un tās resursu pārvaldību.

 

Share