Skolēni, kuri veikuši fundamentālu pētījumu kādā no zinātnes nozarēm kā tieslietas, ķīmija, inženierzinātnes un citas, 20. - 21. aprīlī, Rīgā pulcējās Latvijas skolēnu 42. zinātniskajā konferencē, lai noteiktu un apbalvotu valsts labākos jaunos pētniekus.

Atklājot konferenci piektdien, 20. aprīlī, izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis un sešu augstskolu rektori Latvijas Universitātes (LU) Lielajā aulā parakstīja memorandu par turpmāku sadarbību skolēnu zinātniskās pētniecības darbības veicināšanā. Šogad uzaicinājumu piedalīties zinātniskās pētniecības darbu konferences 3. posmā – valsts konferencē – saņēma 978 audzēkņi. Viņi divās dienās LU un Rīgas Tehniskajā universitātē prezentēja pavisam 798 pētnieciskos darbus 23 zinātņu sekcijās. Divdesmit skolēni ieguva tiesības piedalīties Tieslietu sekcijā, kas norisinājās LU Juridiskajā fakultātē (JF). Skolēnu pētījumus recenzēja un to autoru mutvārdu prezentācijas uzklausīja LU JF mācībspēki, lai noteiktu sekcijas 1. - 3. vietas ieguvējus. Tieslietu sekcijas dalībnieku izvērtēšanas komisija šogad 3. vietu piešķīra Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas skolniecei Aleksandrai Sandrai Ševeļevai, kas bija izzinājusi akadēmiskā plaģiātisma tiesiskos aspektus. 2. vietā ierindojās Saldus novada pašvaldības Druvas vidusskolas skolnieks Elvis Groskops, kas bija pētījis meža pārkāpumus Saldus mežniecībā laika posmā no 2015. līdz 2017. gadam. Augstāko vērtējumu un 1. vietu komisija piešķīra Jūrmalas Valsts ģimnāzijas audzēknim Paulam Pencim, kas pētīja un prezentēja Krimas pievienošanu Krievijai starptautisko tiesību kontekstā. Godalgoto vietu laureāti apbalvoti ar īpaši vērtīgu "balvu" - viņiem paredzētas priekšrocības uzņemšanā bakalaura studiju programmā "Tiesību zinātne" - garantēta valsts finansēta budžeta studiju vieta 1. studiju gadā. Skolēnu zinātniskā konference noris Eiropas Sociālā fonda projekta “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” ietvarā. Projekts paredz ilgtspējīgu zinātniski pētniecisko darbu tradīciju attīstību sadarbībā ar augstskolām 4 gadu garumā.  

Dalīties