Projekta nosaukums: Kursa dizains augstākajā izglītībā efektīvu studiju rezultātu sasniegšanai: neievēlēto pasniedzēju iekļaušana

Projekta līguma numurs: 1.1.1.2/VIAA/2/18/296

Projekta īstenošanas termiņš: 01.01.2020.-31.12.2022.

Projekta kopējais finansējums, LU daļa: kopējais finansējums 133805,88 EUR, LU daļa 6690,31 EUR.

Pētniecības projekta zinātniskais mērķis: attīstīt stratēģisku pieeju pasniegšanas kvalitātes kultūras veicināšanai starp neievēlētajiem pasniedzējiem.

Pētniecības projekta praktiskais mērķis: kursa dizains un kursa pilotēšana intensificētai neievēlēto pasniedzēju praktisko prasmju un kompetenču attīstībai.

Galvenās darbības un plānotie rezultāti

1. Pētījums par neievēlēto pasniedzēju integrāciju augstskolas pasniegšanas kvalitātes kultūrā 3 valstīs [rekomendācijas atbalstošas politikas un prakses veidošanai augstskolā]

2. Kursa dizains neievēlēto pasniedzēju praktisko pasniegšanas prasmju un kompetenču attīstībai [rīku un metožu kopa, t.sk. datu bāze ar uz studentu-centrētu, efektīvu (pētniecībā balstīta mācīšanās, pakalpojumu mācīšanās, IKT lietošana apmācības procesā utml.) mācīšanas metožu praktiska pielietojuma piemēriem - gan STEM, gan pārējās jomās]

3. pilotprojekts, pētījuma rezultātu izplatīšana [vismaz 3 publikācijas, no tām 1+ Scopus/WoS žurnālos].

Aktualitāte: Pāreja uz zināšanu sabiedrību liek mainīt mācīšanas paradigmu, pārceļot fokusu no pasniedzēja uz izglītojamo, mainot pasniedzēja lomu no zināšanu īpašnieka un zināšanu tālākdevēja uz zināšanu pārvaldnieku (R McGhee, 2007) un pat individualizētas apmācības vadītāju (L Benade, 2015).
Jaunā publiskās pārvaldes pieeja, kas uzsver pārskatatbildību un sniegumu kā svarīgus sistēmiskus elementus (Mulgan, 2003) pārveido arī augstāko izglītību (JT Brown, 2017; TM Rabovsky, 2012), pieprasot pārredzamību (Blumentstyk, 2015) par sasniegtajiem rezultātiem ieinteresētajām personām. Pēdējo gadu lielās krīzes ekonomikā ir ne tikai ietekmējušas valsts finansējumu augstskolām, bet arī apgrūtinājušas studentiem iespēju studēt par saviem līdzekļiem.

Augstākās izglītības iestādes reaģē uz neparedzamajām finansējuma izmaiņām, palielinot to mācībspēku skaitu, kas tiek piesaistīts ar īstermiņa līgumu palīdzību, jo mazāk aizsargāts darbaspēks ļauj vadībai ātrāk tikt galā ar izaicinājumiem (Schuster & Finkelstein, 2006), nodrošinot nepieciešamo elastīgumu un risina citus esošās sistēmas trūkumus.

Covid 19 šo tendenci tikai pastiprina: https://www.insidehighered.com/news/2020/04/10/next-level-precarity-non-tenure-track-professors-and-covid-19

Laika posmā no 01.01.2020. – 31.03.2020. paveiktais:

Pēcdoktorantūras ietvaros Agnese Rusakova pievērsusies pētījumam par īstermiņa līguma mācībspēku iesaisti organizācijas kvalitātes kultūrā. Gada sākumā Agnese Rusakova apmeklēja J. Gutenberga Universitāti Maincā (JGU), Vācijā, kuru ar Latvijas Universitāti vieno Eiropas Universitātes inciatīvas projekts FORTHEM, lai noskaidrotu, kādas institucionālās struktūras pastāv šajā partneraugstskolā īstermiņa līguma mācībspēku atbalstam. Jāatzīmē, ka JGU pievērš pastiprinātu uzmanību pēctecības nodrošināšanai un JGU piešķirtā balva par mācīšanu – Gutenberg Teaching Award – ir pazīstama visā Vācijā. Pēctecības nodrošināšanai ir nodibināta atsevišķa padomdevējinstitūcija – Gutenberg Nachwuchskolleg. Neskatoties uz to, ka pastāv vairākas mērķorientētas programmas mācībspēku noturēšanai pirms tie iegūst beztermiņa līgumu (Junior Researcher, Tenure Programme), tas nenozīmē, ka izdodas apmierinoši cīnīties pret smadzeņu aizplūšanu uz industriālo sektoru un lielākajām blakus universitātēm. Pastāvošās programmas plānots nākotnē pārskatīt, jo novērots, ka atsevišķi šo mērķorientēto programmu noteikumi tiek izmantoti tieši pretēji to ieviešanas nolūkam un ir kļuvuši par papildus instrumentu jauno talantu īstermiņa izmantošanai.

Laika posmā no 01.04.2020. – 31.06.2020. paveiktais:

Pēcdoktorantūras ietvaros Agnese Rusakova, sadarbībā ar citām Eiropas Universitātes inciatīvas projekta FORTHEM universitātēm sagatavoja pieteikumu Horizon SwafS projektam, kas vērsts uz zinātnes un pētniecības institucionālo atbalsta struktūru kopēju attīstību, kā arī paredz sadarbībā ar 6 citām Eiropas universitātēm (DE, FR, IT, ESP, PL, FI) attīstīt institucionālās iekšējās kvalitātes kultūras līdzsvarošanas pasākumus, tostarp seminārus kopradīšanas modeļu izstrādei, izmēģinājumus šo modeļu pārbaudei un esošo kursu digitālu apmaiņu, lai veicinātu studentu un pasniedzēju uzņēmējdarbības prasmes un kompetences. Pasākumi plānoti institucionālo pārveidi veicinoši, ietver arī kopēju aktivitāšu formulēšanu, piemēram, karjeras iespēju plānošanu agrīnās karjeras pētniekiem. Projekta ietvaros tiek plānota pētniecības un inovācijas procesu un struktūru apvienošana, ciešāk sadarbojoties, kā arī nodrošinot piekļuvi infrastruktūrai un pakalpojumiem. Projekta ietvaros tiks stiprinātas projektā iesaistīto universitāšu alianses vispārējās pētniecības iespējas un konkurētspēja, īpaši attiecībā uz cilvēkkapitāla attīstību un cilvēkresursiem. Paredzēts, ka katra partnerinstitūcija identificēs un ierosinās pārveidošanas procesus, kas ir vispiemērotākie to īpašajam kontekstam.

Iesniegto Horizon SwafS projekta pieteikumu Eiropas Komisija ir apstiprinājusi un tā īstenošana drīzumā tiks uzsākta.

Laika posmā no 01.07.2020. – 31.09.2020. paveiktais: 

Pēcdoktorantūras ietvaros Agnese Rusakova izanalizēja 112 jaunākās tematiskās publikācijas, turpinot darbu pie publikāciju datu bāzes sakārtošanas. Pielietojot iepriekšējā kvartālā definētos atslēgas vārdus, tika atjaunota publikāciju datu bāze. Pamatojoties uz definēto konceptuālo ietvaru tika sagatavota prezentācija pētījuma popularizēšanai Zināšanu Agorā lifta runas (elevator pitch - raksturojams ar ļoti ierobežotu laiku – 6 min idejas prezentācijai) formātā. Lai sagatavotos nākamajā pētīšanas kvartālā paredzētajai attālinātajai mērķgrupas anketēšanai, Agnese Rusakova izskatīja pieejamos tiešsaistes anketēšanas rīkus un izvēlējās pētījuma iecerei optimālāko rīku. Tika turpināts darbs pie publicēšanās iespēju meklēšanas un tuvāko konferenču apzināšanas. 

Pēcdoktorantūras projekta īstenošanu horizontāli papildinošā aktivitātē, Agnese Rusakova, sadarbībā ar ERA 19 stipendiātiem, iesaistījās COST projekta pieteikuma “Sustainable Development through Innovation and Entrepreneurship in research (SUDIER)” gatavošanā. Projekta mērķis ir, citu starpā, izveidot tālākizglītības aktivitāšu tīklu, lai stiprinātu starpinstitucionālo zinātnisko darbību Austrum- un Centrāleiropas valstīs ar institucionālās atbalsta politikas palīdzību.

Laika posmā no 01.10.2020.–31.12.2020. paveiktais:  

Agnese Rusakova turpināja darbu pie ziņojuma “Latvijas, Somijas, un Īrijas neievēlētā akadēmiskā personāla prasmju attīstības institucionālās atbalsta politikas un pasākumu salīdzinošā novērtēšana un trūkumu analīze” un rekomendāciju pilnteksta sagatavošanas angļu valodā. Šobrīd norit darbs pie ziņojuma teksta pieslīpēšanas un publikācijas teksta nošķiršanas prezentēšanai LU 79. Starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā “Izglītības kvalitāte un izglītības sistēmas efektīva pārvaldība”.  

Šajā pārskata periodā autors analizēja zinātniskās publikācijas par inovācijām izglītībā, jaunākās atziņas par mācību vides ietekmi uz prasmju attīstību, digitalizācijas ietekmi un rīkiem mācību procesa atbalsta nodrošināšanai. Perspektīvās publikācijas tika lejupielādētas vēlākai apstrādei un izmantošanai bezsaistē. Autors pētīja piemērus, kas sakrāti Teaching Excellence and Student Outcomes Framework (TEF) datu bāzē. 

Sava pētījuma popularizēšanas un nākotnes publikācijas līdzautoru meklēšanas nolūkā A. Rusakova piedalījās FORTHEM Speed-Dating tiešsaistes pasākumā, kas mērķēts uz alianses augstskolu pētnieku un pasniedzēju savstarpēju iepazīšanos nolūkā uzsākt potenciālu sadarbību. A. Rusakova analizēja Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavoto pamatnostādņu projektu “Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam “Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai” un ziņoja par šīs analīzes rezultātiem Latvijas Rektoru padomei. 

Pēcdoktorantūras projekta īstenošanu horizontāli papildinošā aktivitātē, Agnese Rusakova, sadarbībā ar ERA 19 stipendiātiem, iesniedza COST projekta pieteikumu “Sustainable Development through Innovation and Entrepreneurship in research (SUDIER)”. Projekta mērķis ir, citu starpā, izveidot tālākizglītības aktivitāšu tīklu, lai stiprinātu starpinstitucionālo zinātnisko darbību Austrum- un Centrāleiropas valstīs ar institucionālās atbalsta politikas palīdzību. 

Laika posmā 01.01.2021.–31.03.2020. paveiktais: 

Sekmīgi aizstāvēts pēcdoktorantūras projekta ietvaros līdz šim paveiktais, piedaloties 07.04.2021. pēcdoktorantūras projektos sasniegto rezultātu izvērtēšanā LU Humanitāro un sociālo zinātņu padomē. Sagatavotas un iesniegtas tēzes rakstam LU Juridiskās fakultātes Starptautiskās konferences “Jaunā tiesiskā realitāte: izaicinājumi un risinājumi” sekcijā “ Augstākās izglītības izaicinājumi mūsdienās”. Ņemot vērā pēcdoktorantes ekspertīzi prasmju, kompetenču attīstībā (saistībā ar Nacionālajām Kvalifikāciju Ietvarstruktūrām), autore tika uzaicināta ziņot LRP par Saeimas Izglītības, zinātnes un kultūras komisijā uz Augstskolu likuma trešo lasījumu iesniegtajiem deputātu un sadarbības partneru priekšlikumiem par atvieglotu kārtību diasporas mācībspēku piesaistei. Pēcdoktorante izanalizēja Eiropas valstu pieredzi šajā jautājumā un sniedza savus ieteikumus. Turpat arī A.Rusakova ziņoja par sava pētījuma “Kursa dizains augstākajā izglītībā efektīvu studiju rezultātu sasniegšanai: neievēlēto pasniedzēju iekļaušana” 1. daļas rezultātiem. Saskaņā ar DP2 paredzētā  sasniegšanai saskaņā ar paredzēto un pat pārsniedzot to ar vienu papildus publikāciju pēcdoktorants konferencē piedalījās ar 2 referātiem. Notiek darbs pie virtuālās mobilitātes organizēšanas saskaņā ar VIAA ieteikumiem.

Laika posmā 01.04.2021.–31.06.2021. paveiktais: 

1) iesniegta publikācija “The Inclusion of Non-Tenured Staff in Institutional Quality Culture” izvērtēšanai iekļaušanai Web of Science žurnālā Human, Technologies, and Quality of Education. Publikācija tapusi sadarbībā ar kolēģi no Latvijas Universitātes. Saņemti Peer Review rezultāti - pozitīvi, nepieciešami uzlabojumi. Turpinās darbs pie ekspertu ieteiktajiem raksta uzlabojumiem, 2) iesniegta publikācija “Clash of Giants – the Change of Internal Higher Education Governance in Latvia” izvērtēšanai iekļaušanai Web of Science žurnālā Human, Technologies, and Quality of Education. Publikācija tapusi sadarbībā ar kolēģiem no Rīgas Stradiņa Universitātes un Latvijas Universitātes. Saņemti Peer Review rezultāti - pozitīvi, nepieciešami minimāli uzlabojumi. Raksts uzlabots saskaņā ar ekspertu ieteikumiem, iesniegts un pieņemts. 3) sagatavota vidusposma atskaite (24 lapas). Atskaitei papildus iesniegti 47 rezultātu dokumenti. 4) Dalība ar plakātprezentāciju Zinātnieku Naktī 2021: “Strenghtening the Research Capacity within the Forthem Alliance”. Sadarbībā ar līdzautoru no Vācijas, Dr. Birkle. 5) saņemts apliecinājums par 6 mēnešu (01.01.2021.-31.06.2021.) virtuālas mobilitātes noslēgšanu H2020 projekta FitForthem ietvaros (uz Opole Universitāti (Polijā), Johannes Gutenberga Universitāti Maincā (Vācija), Palermo Universitāti (Itālijā), Valensijas Universitāti (Spānijā), Burgundijas Universitāti (Francijā), Jivaskiles Universitāti (Somijā). Virtuālās mobilitātes apliecinājumu parakstījis projekta koordinētājuniversitātes vārdā Johannes Gutenberga Universitātes Maincā (Vācija) viceprezidents, prof. Mueller-Stach, 6) sagatavots Mobilitātes plāns uz 2021. gada jūliju un iegūtas mobilitātes uzņemšanas vēstules no 6 ārvalstu sadarbības partneriem.

Laika posmā 01.07.2021.–31.09.2021. paveiktais: 

***Pēcdoktorants atradās atvaļinājumā no 13.07.2021.-31.07.2021 un 09.09.2021-15.10.2021.​​​***

-Publikācijas “The Inclusion of Non-Tenured Staff in Institutional Quality Culture” un "Clash of Giants – the Change of Internal Higher Education Governance in Latvia" pieņemtas publicēšanai Web of Science žurnālā Human, Technologies, and Quality of Education; -Sagatavots publikācijas “Enhancing the Usability of Construction Information System via Digital Platform” melnraksts; -Pēcdoktorants piedalījās Jivaskiles Universitātes (Somija) Informāciju tenoloģijas fakultāte, mācību kursā “IS1: Topical Course on Digital Services” (IS1 30th Jyväskylä Summer School 2021).. Kursa ietvaros pēcdoktorants apmeklēja Zoom vebinārus (2.08., 6.08., 9.08., 16.08. - 10:15-12:00) apgūstot publikāciju rakstīšanas pamatus IT nozarē; uzrakstīja un iesniedza izskatīšanai prasītos rakstiskos uzdevumus un piedalījās praktiskajās nodarbībās un grupu darbā (attālināti); [Rakstisko uzdevumu nodošanas termiņi: 08.08., 16.08., 03.09.]; individuāli studēja kursa literatūru, kas sastāv no 143 digitālās inovācijas publikācijām (eproceedings of International Conference on Information Systems (2016-2020), Hawaii International Conference on Systems Sciences (2016-2020), 90 articles published in Journal of Service Research (2000-2020)); iepazinās un sadarbojās ar citiem kursu apmeklējošiem studentiem un pasniedzējiem (tīklošanas aktivitāte); veica divu (2) kursa kolēģu studentu sagatavoto publikāciju ekspertanalīzi (peer review) ; pārstrādāja savas publikācijas melnrakstu saskaņā ar kolēģu ekspertanalīzes ieteikumiem un iesniedza to laikā; saņēma 5 ECTS un noslēdza kursu ar atzīmi “4” - labi; -Pēcdoktorants piedalījās Konferencē par Eiropas nākotni “Pašvaldības un Eiropas demokrātija: daudzveidībā patiesi vienoti?” ar ziņojumu.

Laika posmā 01.10.2021.–31.12.2021. paveiktais: 

***Pēcdoktorants atradās atvaļinājumā no 26.10.2021. - 07.11.2021. un 12.01.2022. - 30.01.2022.***

Pēcdoktorants piedalījās Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes starptautiskajā konferencē ar projekta ietvaros veiktā pētījuma rezultātu prezentēšanu. Perioda ietvaros pēcdoktorants iesniedza Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes starptautiskās konferences rakstu krājumā (indeksēts Scopus) publikāciju “All that is Needed for the Top-performers to Choose Latvia - to “Remove the Fence”” un tā, izgājusi anonīmo recenzentu kvalitātes pārbaudi, ir pieņemta publicēšanai (rakstu krājums šobrīd maketēšanā).

Līdz ar to pēcdoktorantam ir 2 publikācijas Web of Science žurnālos un 1 publikācija Scopus žurnālā, par vienu publikāciju uz šo brīdi pārsniedzot minimālās pēcdoktorantūras projekta prasības.

Pēcdoktoranta viedokļraksts DELFI ziņu portālā guvis plašu rezonansi, to retvītojot tādiem Latvijas augstākās izglītības spēlētājiem kā Jānis Bernāts (Latvijas Rektoru padomes ģenerālsekretārs); Andris Teikmanis (Augstākās izglītības padomes priekšsēdētājs) u.c.

Laika posmā 01.01.2022.–31.03.2022. paveiktais: 

***Pēcdoktorants atradās atvaļinājumā no 12.01.2022. - 30.01.2022. un 22.03.2022. - 28.03.2022.***

Šī perioda ietvaros notika mācību materiālu un datu bāzes aprobēšana pie projekta sadarbības partnera Tashkent Chemical Technological Institute (TCTI), Taškentā, Uzbekistānā. Vizītes ietvaros klātienē tika novadīts un validēts saskaņā ar pēcdoktorantūras projektā paredzēto - projekta WP3 ietvaros izstrādātais kurss un kursa dalībnieki iepazīstināti ar projekta WP2 ietvaros izstrādāto datu bāzi. Kursā piedalījās – akadēmiskais personāls no dažādiem Uzbekistānas reģioniem, jo projekta sadarbības partneris TCTI  ir Uzbekistānas mēroga ekselences centrs augstākās izglītības pasniedzēju profesionālajā tālākizglītībā [The Branch center for Retraining and In-Service Training of Academic Staff under Tashkent Chemical Technological Institute]. Atsevišķa lekcija tika novadīta TCTI akadēmiskajam personālam un maģistratūras studentiem – nākamajiem pasniedzējiem (gan skolās, gan universitātēs). Par aktivitātēm tika saņemts TCTI rektora – prof. B. Usmanov – parakstīts atzinības raksts.

Tika publicēta grāmata, kuras tapšanā piedalījās pēcdoktorants (skat. līdzautoru sarakstu grāmatas 7.lapā). Pitarch-Garrido and I. Mendoza-Poudereux (Coord.). (2022) FORTHEM Alliance Universities’ Selected Good Practices in R&I. Towards a European University. Publicacions de la Universitat de València. https://doi.org/10.7203/PUV-OA-451-4

Pēcdoktorants piedalījās projekta pieteikuma “FORTHEM - Fostering outreach within European regions, transnational higher education and mobility” ERASMUS LS aktivitātes ietvaros sagatavošanā.

Papildus pēcdoktorants paaugstināja savu profesionālo kompetenci, apmeklējot kursus kursi un saņemot sertifikātu par tālākizglītības kursu “Zinātniskās darbības un publicēšanas prasmes” apguvi: 32 h Master Training; “Digitālā medijpratība” apguvi: 24 h Master Training; “Path2Integrity TRaining for Educators (P2ITE)” apguvi: 15 h.

Laika posmā 01.04.2022.–30.06.2022. paveiktais: 

***Pēcdoktorants atradās atvaļinājumā no 18.04.2022. - 08.05.2022.***

Publikācija: “All that is Needed for the Top-Performers to Choose Latvia – to “Remove the Fence” nopublicēta, New Legal Reality: Challenges and Perspectives. I. Collection of research papers in conjunction with the 8th International Scientific Conference of the Faculty of Law of the University of Latvia. Riga: University of Latvia Press, 2022. 300 pages, https://doi.org/10.22364/iscflul.8.1.06.

Pārstāvēts Latvijas augstākās izglītības sektors paneļdiskusijā 30. martā Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej – Polijas ENIC/NARIC organizētā un 8.aprīlī Bulgārijas ENIC/NARIC organizētā savstarpējas mācīšanas seminārā par sagaidāmo studiju rezultātu atspoguļošanu kursu katalogos, daloties ar pieredzi tiešsaistes rīku (kursu katalogi, kvalifikāciju datubāzes u.c.) izmantošanā kvalifikāciju atzīšanas procesos, diskutējot par tiešsaistes rīku lomu un nozīmi, apspriežot vadlīnijas un ieteikumus tiešsaistes kursu katalogu un nacionālo kvalifikācijas datubāzu veidošanā un uzlabošanā.

Dalība ar prezentāciju “LU pieredze studiju kursu kataloga izveidē un uzturēšanā: studentcentrēts kursa katalogs kā kvalitātes nodrošināšanas rīksLatvijas Akadēmiskās Informācijas Centra rīkotajā nacionālajā mācību seminārā š.g. 10.maijā “Caurskatāmības un atzīšanas sekmēšana ar tiešsaistes kursu katalogiem un datubāzēm”, par tiešsaistes kursu katalogiem un datubāzēm kā caurskatāmības un atzīšanas virzītājspēku un starpuniversitāšu sadarbības dokumentācijas vienu no stūrakmeņiem attiecībā uz akadēmiskā personāla ikdienas darba satura atspoguļošanu.

Iesniegts pētniecības projekta pieteikums Erasmus IBA.

Prezentēta pētniecības projekta ideja Johannes Gutenberga Universitātes Maincā profesoram Uwe Schmidt un pārrunas ar Dr. Frauke Choi (Wissenschaftliche Mitarbeiterin in Forschungs- und Evaluationsprojekten am Zentrum für Qualitätssicherung und -entwicklung (ZQ)).

Laika posmā 01.07.2022.–30.09.2022. paveiktais: 

***Pēcdoktorants atradās atvaļinājumā no 26.07.2022. - 31.08.2022.***

Noslēgtas (sagatavoti apliecinošie dokumenti) sekojošas virtuālās mobilitātes:

  • uz Johannes Gutenberga Universitāti Maincā “Par jauno pētnieku karjerām” [Career Development and Support Measures of Early Career Researchers];
  • uz Valensijas Universitāti Spānijā “Par monogrāfijas “Book of Good Practices in R&I” izdošanu”[Book on Good Practices in Research and Innovation – Towards a European University];
  • uz Johannes Gutenberga Universitāti Maincā “Projektu rakstīšana – akadēmiskā personāla prasmes un attīstība” [Sustainability of a project and continuous Development of Ideas];
  • uz Burgundijas Universitāti Francijā “Smadzeņu un darbinieku piesaiste Eiropas augstākās izglītības sektorā”, ieskaitot tenūras un ārpus-tenūras personāla piesaisti un noturēšanu [Brain Gain and Recruitment - Higher Education in Europe];
  • uz Palermo Universitāti Itālijā “Resursu kopīgošana humanitāro un sociālo zinātņu akadēmiskajam personālam” [Resource Sharing for Supporting the Academicians in the Humanities and Social Sciences];
  • uz Jivaskilas Universitāti Somijā “Universitātes prasmju un kompetenču misijas formulēšana” [Skills and Competences working group];
  • uz Opoles Universitāti Polijā “Par zinātnes komunikāciju” [Science Popularization and Communication];
  • uz Burgundijas Universitāti Francijā “Par pētniecības rezultātu praktisko izplatīšanu un saistītiem komunikācijas pasākumiem” [Practical Dissemination of Research Results and the Interlinked Communication Activities].

Sagatavots valstu salīdzinošais ziņojums (starptautisks autoru kolektīvs (horizontāla sinerģija)) par tiešsaistes rīkiem “Vadlīnijas studiju kursu katalogu uzlabošanai dokumentu novērtēšanā”. 

Dalība “Jaunais Akadēmiskās Karjeras Ietvars” ekspertu darba grupā.

Sniegts eksperta viedoklis attiecībā uz valsts datiem ziņojumā “National Developments in Learning and Teaching in Europe. A report from the Leadership and Organisation for Teaching at European Universities (LOTUS) project, Thérèse Zhang”.

Iesniegts Erasmus+ programmas ietvaros projekta pieteikums OCTRA2.

Iegūta tālākizglītības apliecība par neformālas izglītības programmas “Mācīšanas analītika” apguvi, 12 h.

Iegūta tālākizglītības apliecība par angļu valodas kursa “Angļu valoda akadēmiskajam personālam”, C1 līmenis.

Laika posmā 01.10.2022.–31.12.2022. paveiktais: 

noslēgusies stažēšanās saskaņā ar līgumu “Par stažēšanās nodrošināšanu izglītības iestādē akadēmiskajam personālam projekta Nr.8.2.2.0/18/I/004 Latvijas Universitātes studiju virziena "Izglītība, pedagoģija un sports" motivēts, mūsdienīgs un konkurētspējīgs akadēmiskais personāls”” ar Rīgas Stradiņa Universitātes Pedagoģiskās izaugsmes centra direktori, asoc. prof. Noru Jansoni-Ratiniku, docētāju un vadošo pētnieci kā mentori virtuālas/fiziskas mobilitātes organizācijai. Mobilitātes ietvaros paveiktais: pētnieciskās darbības rezultātu aprobācija ar nozares speciālistiem, teorētiskā satura un empīrisko datu papildināšanu, aktuālo tematu formulēšana diskusijā par akadēmiskā personāla pedagoģisko pilnveidi, pieredzes apmaiņa par mācīšanās aktivitāšu organizēšanu docētājiem. Pēcdoktorants uzlaboja prasmes lietot šim nolūkam pieejamās informācijas tehnoloģijas un teorētiskās zināšanas attiecīgajā nozarē, izdarīja secinājumus un sniedza priekšlikumus, uzlaboja prasmi nodrošināt kompetentu atbalstu docētājiem pedagoģisko prasmju pilnveidē. Saskaņā ar DP4 paredzēto - stažēšanās rezultātā pēcdoktorants aprobēja ar nozares speciālistiem savu studiju kursu un sava pētījuma rezultātus un vienojās par turpmāku pētniecisko sadarbību un tās potenciālajiem virzieniem. Papildus A. Rusakova piedalījās un guva ieskatu sekojošos studiju kursos: Atbalsts kombinētam studiju procesam; Kā veidot efektīvas attēla un teksta kompozīcijas; Stratēģiskā publicēšanās; 21.gs. lietišķā latviešu valoda; Augstskolas pedagoģija (studiju kurss doktorantiem); Kā spēles aktivizē mācīšanu un mācīšanos?; Fotoapstrāde vizuāli uzrunājošiem mācību materiāliem; Kā veidot efektīvas attēla un teksta kompozīcijas mācību materiālos; Augstskolu loma inovāciju ekosistēmu attīstībā; EndNote rīks atsauču pārvaldīšanai; Dati kā instruments digitālo traucēkļu laikmetā; Iekāpt skolēna kurpēs: kā izskatās kompetenču pieeja darbībā; Turnitin: kā kvalitatīvāk un efektīvāk vērtēt studējošo darbus?; Vieglā latviešu valoda; How to give effective feedback to colleagues.

Saskaņā ar projekta nosacījumiem pēcdoktorants piedalījās pēcdoktorantūras projektos sasniegto rezultātu izvērtēšanā LU Humanitāro un sociālo zinātņu padomē 01.12.2022., tiešsaistē. Padome atzinīgi novērtēja pēcdoktorantūras projekta laikā paveikto un pēcdoktorants uzklausīja ieteikumus, kurus ievēros turpmākajā pētnieciskā darbībā.

Kopā ar starptautisku ekspertu grupu tika strādāts pie projekta pieteikuma “DG EAC study" ietvaros “Opportunities for young people living in rural areas in the EU in terms of non-formal learning, active citizenship and participation" iesniegšanas (iesniegts).

Noslēdzās tematiskā virtuālā/fiziskā mobilitāte “Dabaszinātņu doktorantūras modernizācija un mācību metodikas pilnveidošana” [“Modernization of Doctoral Education in Science and Improvement of Teaching Methodologies”]. Šī tematiskā mobilitāte paredzēja padziļinātu mijiedarbību ar Latvijas Universitātes Studiju attīstības un vadības pilnveides programmas programmas direktori Ingu Šķenderi; projekta MODEST “Modernization of Doctoral Education in Science and Improvement of Teaching Methodologies” projekta direktori (koordinējošā institūcija -Latvijas Universitāte). Tās ietvaros pēcdoktorante iepazina uz studiju attīstību un vadības pilnveidošanu vērstās aktivitātes Latvijas Universitātē, uzlaboja prasmes vadītā pieejā mācību metodikas pilnveidošanai (pievēršot īpašu uzmanību dabaszinātņu jomai); apguva inovatīvas pieejas mācību satura modernizēšanai un uz sniegumu orientētu un rezultātu pārraudzītu doktorantūras studiju optimizāciju; inovatīvas pieejas jaunākā akadēmiskā personāla prasmju un kompetenču pilnveidošanā, veicinot zinātniskās pētniecības uzraudzību; akadēmiskās mobilitātes palielināšanā kā dzinējspēku personāla prasmju attīstībai un uzlaboja prezentācijas prasmes fiziskajā vidē.

Apstiprināts iesniegtais ERASMUS-EDU-2022-NARIC-IBA projekta pieteikums OCTRA2 “Online course catalogues and databases for transparency and recognition”.

Pēdējās izmaiņas veiktas