BAKALAURA STUDIJU PROGRAMMA "Sports, tehnoloģijas un sabiedrības veselība"
The objective of the “Sport, Technology and Public Health” study programme is to provide students with the possibility of obtaining academic university education in sports and related sciences by promoting the acquisition of knowledge and skills that lead to the development of competencies for research and professional activities in sports and related sciences in the context of technological development and public health.
The programme offers cross-disciplinary sports science studies consisting of three topical blocks: (1) Sport study courses providing basic and specialised expertise in the sports sector; (2) technology study courses and transversal topics related to the use of technology in sports research, the sports industry, collecting and analysing data on everyday sports activities; (3) courses in public health studies and transversal topics focusing on socio-economic aspects that have an impact on the quality of life, athletic achievements and health of society in a wider context.
Studiju programmas direktors
asoc.prof. Ilvis Ābeļkalns
Studiju metodiķe
Ruta Trautmane
(1) sporta jomas studiju kursi, kas sniedz pamata un specializētas zināšanas sporta nozarē;
(2) tehnoloģiju studiju kursi un caurviju tēmas, kas saistītas ar tehnoloģiju izmantošanu sporta pētniecībā, sporta industrijā, ikdienas aktivitāšu un profesionālā sporta slodzes datu ieguvē un analīzē, un monitoringā;
(3) sabiedrības veselības studiju kursi un caurviju tēmas, kas koncentrējas uz sociālekonomiskajiem aspektiem, ietekmē sabiedrības dzīves kvalitāti, sportiskos sasniegumus un veselību plašākā kontekstā.
Programmas beidzēji var strādāt kā darbinieki sporta izglītības iestādēs un organizācijās gan starptautiskā, gan valsts un pašvaldību līmenī; kā datu analītiķi sporta un fizisko darbaspēju noteikšanas laboratorijās, veselības centros, kas veic slodžu testus un ar to saistītus mērījumus; sabiedrības veselības, sporta administrācijas un politikas jomā kā sporta metodiķi, plānotāji, vadošie darbinieki; profilakses centros, gerontoloģijas centros, pašvaldību un valsts sporta pārvaldēs kā konsultanti; kā arī individuālo un komandas treniņu programmu konsultēšanā, izstrādē un plānošanā kā tehniskie analītiķi (video skautinga tehnoloģijas, digitālā video rediģēšana, dažādas tehnoloģijas mērījumu veikšanai uc.).
Vidējā izglītība
Konkursa kritēriji personām, kuras ieguvušas vidējo izglītību sākot no 2004. gada:
CE latviešu valodā*
CE angļu valodā vai CE franču valodā, vai CE vācu valodā*
CE matemātikā*
Gada atzīme sportā
Visu personas nokārtoto CE vidējais vērtējums*
*Centralizēto eksāmenu rezultātu savstarpējas salīdzināmības nodrošināšanai piemēro šādus koeficientus:
- optimālā mācību satura apguves līmeņa eksāmeniem tiek piemērots koeficients 0,75, pielīdzinot augstākā mācību satura apguves līmeņa eksāmeniem;
- vispārīgā mācību satura apguves līmeņa eksāmeniem tiek piemērots koeficients 0,50, pielīdzinot augstākā mācību satura apguves līmeņa eksāmeniem;
- centralizēto eksāmenu rezultāti, kas iegūti līdz 2022. gadam, tiek pielīdzināti optimālā mācību satura apguves līmeņa eksāmeniem un tiem tiek piemērots koeficients 0,75, pielīdzinot augstākā mācību satura apguves līmeņa eksāmeniem.
Personām, kuras ieguvušas vidējo izglītību līdz 2008. gadam, centralizētais eksāmens matemātikā var tikt aizstāts ar vidējās izglītības dokumenta gada atzīmi matemātikā (vai vidējo atzīmi algebrā un ģeometrijā)
Konkursa kritēriji personām, kuras ieguvušas vidējo izglītību līdz 2004. gadam (neieskaitot), kā arī personām, kuras ieguvušas vidējo izglītību ārvalstīs un personām, kuras ir atbrīvotas no CE kārtošanas:
gada vidējā atzīme latviešu valodā un literatūrā
gada atzīme angļu valodā vai franču valodā, vai vācu valodā
gada atzīme sportā
gada vidējā atzīme obligātajos mācību priekšmetos
Papildus informācija šeit.