Eiropas Sociālā fonda 8.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu” 8.3.1.1.pasākuma “Kompetenču pieejā balstīta vispārējās izglītības satura aprobācija un ieviešana” projekts

“Kompetenču pieeja mācību saturā”


Projekta līguma numurs: Nr. 8.3.1.1/16/I/002

Projekta partneri: Valsts Izglītības satura centrs - projekta īstenotājs, Latvijas Universitāte - sadarbības partneris

Projekta īstenošanas termiņš: 12.10.2017.–31.12.2023. 

Projekta kopējais finansējums: 31 491 767 EUR 

LU daļa: 1 986 786 EUR 

Projekta vadītājs: Uldis Dzērve, LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra izpilddirektors

Projekta mērķis: Nodrošināt kompetenču pieejā balstīta vispārējās izglītības satura aprobāciju atbilstoši vispārējās izglītības obligātā satura aprakstam un mācību satura ieviešanu pirmsskolas izglītības, pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpē.

LU ir izvēlēts kā zinātniskai partneris, lai sagatavotu mācību saturu mācību līdzekļiem dabaszinātnēs, matemātikā un tehnoloģijās 1.–12.klasei; izstrādātu DIBEL NEXT testu diagnostikas komplektu un veiktu pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi šī komplekta lietošanā, kā arī novadītu profesionālās kompetences pilnveides nodarbības izglītības iestāžu administrācijai (izņemot pirmskolas un aprobācijā iesaistītos pedagogus). 

Projekta galvenie rezultāti:

Projekta rezultātā tiks radīti 83 mācību un metodiskie līdzekļi, tai skaitā 68 digitāli. Papildus vēl tiks izveidoti 22 mācību un metodiskie līdzekļi, tai skaitā Eiropas valodu portfelis un mācību un metodiskie līdzekļi integrētai pieejai mācību satura un valodu apguvei – CLIL.

Projekta rezultātā tiks radīti arī 10 mācību līdzekļi izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem un 5 integrēti mācību līdzekļi izglītojamajiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem un dažādiem attīstības traucējumiem.

Tiks izstrādāti dažādi diagnostikas instrumenti, tai skaitā 20 diagnosticējošie darbi, datorprogramma ‘Text to speech”, DIBEL NEXT testu diagnostikas rokasgrāmata u.c. 
Profesionālās kompetences pilnveidē tiks iesaistīti vismaz 6000 pedagogu.
 

Latvijas Universitātes, kā sadarbības partnera, Projekta ietvaros sasniegtie galvenie rezultāti: 

Sagatavots mācību saturs mācību līdzekļiem dabaszinātnēs, matemātikā un tehnoloģijās 1.–12.klasei; izstrādāti 210 labās prakses e-piemēri dabaszinātņu un matemātikas jomās; izstrādāts Acadience TM (Dibel Next) testa diagnostikas komplekts un veikta 99 pedagogu profesionālās kompetences pilnveide šī komplekta lietošanā.   

Novadītas profesionālās kompetences pilnveides nodarbības pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājiem 36 stundu apjomā (1090 dalībniekiem), kā arī novadītas profesionālās kompetences pilnveides nodarbības izglītības iestāžu administrācijai (izņemot pirmskolas un aprobācijā iesaistītos pedagogus) 54 stundu apjomā (1672 dalībniekiem).  

Pēdējās izmaiņas veiktas