Lai nodrošinātu drošu studiju, tālākizglītības un darba procesu, kā arī mazinātu Latvijas Universitātes darbiniekiem, studentiem un apmeklētājiem risku inficēties ar Covid-19, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta 09.06.2020. noteikumus Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” un Ministru kabineta 06.11.2020. rīkojumu Nr. 655 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”, LU apstiprināti epidemioloģiskās drošības pasākumu īstenošanas noteikumi.

Covid-19 izplatības epidemioloģiskās drošības noteikumi LU

Rīkojums: Par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 izplatības laikā

Noteikumi: Latvijas Universitātes epidemioloģiskās drošības pasākumu īstenošanas noteikumi Covid-19 izplatības laikā

Par grozījumiem rīkojumā Nr. 1/493. 9.12.2020.

LU darbinieku un studentu pienākumi

  • LU mājaslapā un LU e-pastā sekot līdzi LU vadības rīkojumiem, norādījumiem un ieteikumiem par epidemioloģiskās drošības pasākumiem LU;
  • ievērot Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) ieteikumus, īpaši atgriežoties no komandējumiem vai atvaļinājuma ceļojumiem;
  • nepulcēties LU telpās ārpus studiju un darba pienākumu veikšanas;
  • uzturoties LU telpās, ievērot divu metru vai maksimāli iespējamo distanci starp personām;
  • ienākot un uzturoties LU telpās, t.sk. bibliotēkā, nodrošināt LU apsardzei un apkalpojošajam personālam savas personas identificēšanas iespējas, pēc pieprasījuma uzrādīt derīgu darbinieka vai studenta apliecību;
  • informēt LU ēku pārvaldniekus vai apsardzi par apmeklētāju uzaicināšanu vai ierašanos, norādot telpu, kurā notiks tikšanās, vai personiski sagaidot apmeklētājus pie ēkas ieejas;
  • neatrasties LU telpās ar akūtas elpceļu infekcijas slimības pazīmēm vai karantīnas, izolācijas vai pašizolācijas noteikšanas gadījumā;
  • sekot līdzi savam veselības stāvoklim; ja parādās akūta elpceļu infekcija ar Covid-19 raksturīgajām pazīmēm, nekavējoties ziņot pamatstruktūrvienības vai darba vadītājam, studiju programmas direktoram, metodiķim vai kārtējās plānotās nodarbības pasniedzējam, atstāt LU telpas un sazināties ar ārstu;
  • darba vadītājs vai studiju procesa organizators pirms darbinieka vai studenta atgriešanās darbā vai studiju procesā klātienē (pēc pašizolācijas vai karantīnas) aicina uzrādīt apliecinājumu (noslēgta darbnespējas lapa, negatīvs Covid-19 testa rezultāts vai to apliecinoša ārstējošā ārsta izziņa 027/u), ka persona nerada inficēšanās risku apkārtējiem;
  • nekavējoties ziņot uz e-pastu covidtrauksme@lu.lv un tālruni 26189898 par Covid-19 inficēšanās gadījumiem vai riskiem, kas saistīti ar iespēju inficēties ar Covid-19, kā arī sniegt darba aizsardzības sistēmas vadītājam visu nepieciešamo informāciju komunikācijai ar SPKC;
  • iespēju robežās izmantot lietotni “Apturi Covid”;
  • pēc iespējas samazināt kopīgi lietoto virsmu un priekšmetu – skārienjutīgo ekrānu, datoru, tastatūru u.c. – izmantošanu, kā arī nenodot no personas personai šīs iekārtas, darba rīkus un aprīkojumu, tai skaitā rakstāmpiederumus;
  • studējošajiem, darbiniekiem un LU apmeklētājiem LU telpās jālieto mutes un deguna aizsegi, izņemot gadījumus, ja personas ir atdalītas ar atdalošu barjeru vai persona darba telpā atrodas vienatnē.
  • ar mērķi mazināt personu pārvietošanās plūsmas LU telpās korespondenci un dokumentus iesniegt un saņemt centralizēti Juridiskā departamenta Dokumentu pārvaldības nodaļā (Raiņa bulv. 19, Rīga, 136. telpa) vai Akadēmiskā centra Infocentros.

Darba process

Nodrošinot darbu un studijas klātienē, pamatstruktūrvienību vadītāji ir atbildīgi par informēšanas, distances ievērošanas, higiēnas un personas veselības stāvokļa uzraudzības pamatprincipu ievērošanu, kā arī  noteikto aizliegumu un ierobežojumu ievērošanu;

  • organizē pasākumus pamatstruktūrvienības darbinieku, studējošo un apmeklētāju informēšanai par epidemioloģiskās drošības pasākumiem LU;
  • organizē pasākumus šo noteikumu īstenošanai savā struktūrvienībā;
  • organizē jebkuras darba un studiju pienākumu izpildei nepieciešamās pulcēšanās formas, dalībnieku, kā arī pakalpojumu, piemēram, izziņu, līgumu, apliecību, saņēmēju individuālu uzskaiti (vārds, uzvārds, personu apliecinoša dokumenta numurs, kontakttālrunis, e-pasts), lai savlaicīgi būtu iespējams apzināt un brīdināt kontaktpersonas Covid-19 infekcijas izplatības gadījumā (nodarbības vai pasākuma dalībnieka uzskaites veidlapas paraugs 1. pielikumā). Nepieciešamības gadījumā nodrošina šo sarakstu ātru pieejamību;
  • organizē pakalpojumu sniegšanu pēc iepriekšēja pieraksta, novēršot drūzmēšanās risku, ievērojot divu metru fizisko distanci vai izmantojot gaisa plūsmu ierobežojošus ekrānus starp personām;
  • nodrošina, ka sanāksmju, studiju un citu pasākumu norišu vietās (iekštelpās) telpā atrodas  ne vairāk kā 20% no kopējā cilvēku skaita, ko pieļauj attiecīgās telpas platība un infrastruktūra, un ir ievērota divu metru distance starp personām;
  • prioritāri izvēlas attālinātu sanāksmju norises formu un iekšējo sanāksmju organizēšanā izmanto Microsoft Teams;
  • nodrošina attālinātu studiju un tālākizglītības norises formu, izņemot šo noteikumu 11. un 21. punktā noteiktos gadījumus.

Pamatstruktūrvienību vadītāji organizē darbu attālināti, ja:

  • darbiniekam noteikta mājas karantīna, izolācija vai pašizolācija, kā arī gadījumos, ja nav iespējams nodrošināt pietiekamus epidemioloģiskās drošības pasākumus darba vietā;
  • darba, pētījuma vai projekta darba specifika to pieļauj.

Studiju procesa organizēšana

  • Fakultāšu dekāni, ievērojot visus noteikumus un epidemioloģiskās drošības pasākumus nodrošina studiju īstenošanu attālināti (izņemot šajos noteikumos paredzētos izņēmuma gadījumus).
  • Klātienē atļauts organizēt individuālu (piemēram, 1 studējošais un 1 pasniedzējs) praktiskās daļas apguvi, kura nepieciešama profesionālo prasmju vai kvalifikācijas ieguvei un kuru nav iespējams veikt attālināti, kā arī klīnisko praksi rezidentūrā.
  • Nodrošinot studiju procesu 2020./2021. akadēmiskajā gadā, jāievēro šādi principi:

    - 2020./2021. akadēmiskā gada rudens semestra  sesija jāorganizē attālināti, nepieciešamības gadījumā mainot studiju kursa aprakstā noteikto noslēguma pārbaudījumu veidus, vienlaikus ievērojot noteikumu 18.3. punktā noteikto;

    - 12.2. ja nepieciešams un tas ir iespējams, 2020./2021. akadēmiskā gada rudens semestra studiju kursu praktisko daļu apguvi pārcelt uz 2020./2021. akadēmiskā gada pavasara semestri, tā vietā 2020./2021. akadēmiskā gada rudens semestrī uzsākot cita teorētiska studiju kursa (kas paredzēts 2020./2021. akadēmiskā gada pavasara semestrī) apguvi.”

  • Attālinātu studiju nodarbībās studenta pienākums ir pēc pasniedzēja uzaicinājuma ieslēgt kameru un skaļruni, lai nodrošinātu iespēju identificēt nodarbībā klātesošos.
  • Studējošajiem, kuri nevar piedalīties studiju procesā, jo ir Covid-19 pacienti vai Covid-19 pacienta kontaktpersonas, vai personas, kurām ir noteikta karantīna, izolācija vai pašizolācija, ko apliecina SPKC vai ārsta izsniegta izziņa, vai ir Covid-19 raksturīgi simptomi, fakultātes dekāns pēc iespējas nodrošina studiju un pārbaudījumu individuālo plānu izveidi un apstiprināšanu (gadījumos, kad tas nav iespējams, fakultātes dekāns saskaņo to ar atbilstošās jomas prorektoru). Studējošajam, sazinoties ar mācībspēku, dod individuālus uzdevumus studiju kursa apguvei atbilstoši studiju kursa aprakstā noteiktajiem studiju rezultātiem.

Organizējot studijas attālināti, fakultātes dekāns nodrošina:

  • sinhronas tiešsaistes nodarbības (t.sk. lekcijas, seminārus, valodu nodarbības u.c.) organizāciju e-studiju un Microsoft Teams vidē nodarbību sarakstā paredzētajā laikā, vienlaikus fiksējot apmeklējumu;
  • studiju kursu īstenošanu atbilstoši studiju kursu aprakstā noteiktajam plānam, izmantojot tālmācībai un attālinātām studijām piemērotas studiju organizācijas formas, metodes un pārbaudes veidus, nodrošinot studējošajiem studiju kursa aprakstā noteikto studiju rezultātu sasniegšanu;
  • gadījumos, ja nepieciešamas izmaiņas studiju kursa plānā, studiju kursa aprakstā noteiktajos starppārbaudījumos un noslēguma pārbaudījumā, mācībspēks plāno izmaiņas atbilstoši studiju kursa aprakstā noteiktajiem studiju rezultātiem, saskaņo ar studiju programmas direktoru un divas nedēļas iepriekš informē par to studējošos;
  • gadījumos, ja nepieciešamas izmaiņas studiju programmas plānā sakarā ar prakses  kursu vai praktiskas ievirzes kursu vai tā daļu pārcelšanu uz vēlāku laiku (ja nav iespējams organizēt attālināti uzdevumu izpildi prakses vai praktiskas ievirzes kursiem vai to daļai), cita pēctecīga studiju kursa īstenošanu, iekļaujot to nodarbību sarakstā;
  • efektīvu komunikāciju ar studējošajiem LU “Mans portāls” un nepieciešamo aktuālo studiju materiālu ievietošanu e-studijās.

Tālākizglītība

  • Tālākizglītības (profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides un pieaugušo neformālās izglītības programmās, tai skaitā pārbaudījumu norises) procesu īsteno attālināti.
  • Tālākizglītības procesu klātienē atļauts organizēt tikai individuāli (piemēram, 1 klausītājs un 1 pasniedzējs), ja tā īstenošanā nepieciešams LU telpās pieejamais laboratorijas vai cits speciālais aprīkojums.

Pasākumu rīkošana

  • Ārkārtējās situācijas laikā no 09.11.2020. līdz 11.01.2021. LU telpās aizliegts organizēt publiskus un privātus pasākumus, izņemot darba sanāksmes, tajā skaitā sanāksmes ar citu personu (ārpus LU personāla) dalību tajās un kontrolējošo institūciju, komisiju vizītes, ievērojot valstī noteiktos drošības pasākumus.

Sports un kultūra

  • Organizēti sporta treniņi (nodarbības) LU var tikt organizēti vienīgi ārtelpās, individuāli vai attālināti. Organizējot grupu sporta treniņus (nodarbības) ārtelpās, drīkst piedalīties ne vairāk kā 10 personas, nedrīkst izmantot ģērbtuves. Iekštelpu individuālajos treniņos nodrošina vismaz 15m2 telpu vienam treniņa dalībniekam un ne vairāk kā 20% no telpas piepildījuma. Šajā punktā noteiktais ierobežojums nav attiecināms uz komandu sporta spēļu augstāko līgu komandu sporta treniņiem pieaugušajiem.
  • Komandu sporta spēļu augstāko līgu komandu sporta treniņu pieaugušajiem norisē vienā treniņgrupā vienlaikus organizēti drīkst pulcēties ne vairāk kā 30 personas, uz vienu personu tiek nodrošināti ne mazāk kā 4 m2 treniņa vietas platības. Sporta treniņā (nodarbībā) nepiedalās personas, kuras nav tieši iesaistītas tā organizēšanā un norisē.
  • LU amatiermākslas kolektīvi (tai skaitā koris, orķestris, deju un citi tautas mākslas kolektīvi) mēģinājumu procesu īsteno attālināti vai klātienē tikai individuāli. Šajā punktā noteiktajā termiņā amatiermākslas kolektīvi nerīko aktivitātes, publiskus un privātus pasākumus, izņemot jau iepriekš gatavo amatiermākslas darbu statiskas izstādes (tai skaitā nedodas pie citiem amatiermākslas kolektīviem).

Dalīties