2019.gada 1.martā plkst. 10.00 LU Vadībzinātnes un Demogrāfijas promocijas padomes atklātā sēdē Rīgā, Aspazijas bulv.5, 322.auditorijā promocijas darbu doktora zinātniskā grāda iegūšanai Vadībzinātnē (Dr.sc.admin.) aizstāvēs Adam Alexander Manowicz (Adams Aleksanders Manoviczs). Darba tēma ir “Attālinātā pieslēguma pakalpojumu vērtība klientiem un to ietekme uz lojalitāti automašīnu apkalpošanai”. Darba zinātniskais vadītājs Prof. Dr. oec. Baiba Šavriņa.  

Promocijas darbā pētīta attālinātā pieslēguma pakalpojumu ietekme uz vērtību klientiem un lojalitāti automašīnu apkalpošanai automašīnu pēcpārdošanas biznesa ietvaros, pamatojoties uz fundamentālo literatūru, iepriekšējo pētījumu analīzi un pētījuma rezultātiem, apvienojot kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes. Šī pētījuma mērķis ir iegūt ieteikumus vadītājiem un noteikt zinātniskās izpētes jomas nākotnē. Galvenajā hipotēzē formulēts, ka jo lielāks ir atsevišķu attālinātā pieslēguma pakalpojumu galveno faktoru ieguldījums vērtībā klientiem, jo lielāka ir ietekme uz lojalitāti automašīnu apkalpošanai.

Lai pierādītu šo hipotēzi, tika veikti vairāki strukturēti pasākumi. Padziļinātas literatūras izpētes rezultātā par inovācijām pakalpojumu jomā, vērtību klientiem un klientu lojalitāti bija iespējams definēt un raksturot attālinātā pieslēguma pakalpojumus, kā arī noteikt savstarpējās sakarības starp vērtību klientiem un lojalitāti automašīnu apkalpošanai. Padziļināta agrāko pētījumu analīze par mobilo pakalpojumu tehnoloģiju akceptēšanu dažādās rūpniecības nozarēs ļāva iegūt pirmo attālinātā pieslēguma pakalpojumu iespējamo galveno faktoru grupu. Pamatojoties uz to, veicot attālinātā pieslēguma pakalpojumu izpēti ar līdzekļu un mērķu ķēdes metodi kā kvalitatīvas izpētes pieeju, noteikti pieci galvenie faktori fenomena konceptualizēšanai. Pētījuma modelis tika izstrādāts, apvienojot teorētisko apsvērumu un kvalitatīvā pētījuma rezultātus, modelis empīriski novērtēts Vācijas automašīnu pēcpārdošanas nozares ietvaros. Aptaujā tika apkopoti attālinātā pieslēguma pakalpojumu klientu sniegtie atzinumi, izmantojot tiešsaistes aptaujas anketu.

Empīriskie rezultāti apstiprina formulēto galveno hipotēzi, ka, jo lielāks ir noteiktu attālinātā pieslēguma pakalpojumu galveno faktoru ieguldījums vērtībā klientiem, jo lielāka ir ietekme uz lojalitāti automašīnu apkalpošanai. Rezultāti arī parādīja, ka komforts, kas bija viens no pieciem attālinātā pieslēguma pakalpojumu galvenajiem faktoriem, modelī nebija nozīmīgs. Attālinātā pieslēguma pakalpojumu jēdziens tika pielāgots, un tagad tajā ir četri empīriski apstiprināti galvenie faktori: ērtības, interaktivitāte, drošība un uzticamība. Promocijas darbā pētīta tikai Vācijas automašīnu pēcpārdošanas apkalpošanas nozare un attālinātā pieslēguma pakalpojumi, kurus piedāvā seši automašīnu zīmoli.

Rezultāti palīdzēs automašīnu dīleru un transportlīdzekļu ražotāju uzņēmumu vadītājiem turpināt uzlabot savus attālinātā pieslēguma pakalpojumu piedāvājumus, nodrošinot augstāku vērtību klientiem un radot lojalitāti automašīnu apkalpošanai. Piedāvātais pētījumu modelis ir labs sākuma punkts tālākai izpētei.

Atslēgvārdi: automašīnas, lojalitāte automašīnu apkalpošanai, attālinātā pieslēguma pakalpojumi, vērtība klientiem.

Nozare – vadībzinātne, apakšnozare – uzņēmējdarbības vadība.

 

Recenzenti: Andrejs Cekuls, Dr.sc.admin., asoc. profesors, Latvijas Universitāte;  Tatjana Vasiļjeva, Dr.oec., profesore, RISEBA; Tatjana Tambovceva, Dr.oec., profesore, Rīgas Tehniskā Universitāte.

Ar promocijas darbu var iepazīties LU bibliotēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.

 

Dalīties