Pirmdien, 19. decembrī plkst. 16:30 LU galvenajā ēkā Raiņa bulvārī 19, Mazajā aulā uzstāsies Profesors Henks Moeds (Prof. Henk Moed) ar vieslekciju par zinātnisko publikāciju statistisko rādītāju nozīmi akadēmiskās pētniecības izvērtēšanā („The use of informetric tools in academic research assessment”). Profesors Moed ir viens no vadošajiem bibliometrijas speciālistiem pasaulē, citu sasniegumus starpā – Profesors ir arī autors plaši lietotajam citējamības indikatoram SNIP. Pasākuma darba valoda – angļu, aicināti visi interesenti, jo īpaši – FMF un DF doktorantūras skolu dalībnieki!

Profesors Henks Moeds (Professor Henk Moed) ir bijis zinātniskās darbības novērtēšanas profesors Leidenas Universitātē, Nīderlandē, kā arī ir darbojies kā zinātniskais konsultants vienā no pasaules lielākajām zinātnisko žurnālu izdevniecībām Elsevier. Šobrīd Profesors Henks Moeds ir viesprofesors Saipenza Universitātē Romā, Itālijā un Granadas Universitātē, Spānijā.

 

Bibliometrija ir nozare, kas uzskaita, apkopo un sistematizē zinātnisko publikāciju kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus. Savā lekcijā Profesors Henka Moeda apskatīs, kā bibliometrijas rādītāji var palīdzēt doktorantūras studentiem viņu karjeras attīstībā, kā arī universitātes zinātniskās darbības vadībā. Lekcijas ietvaros tiks kritiski izvērtēta klasisko citējamības, kā arī citu indikatoru nozīme. Tiks apskatīti arī citi parametri, ko iespējams izvērtēt dažādu pētnieku un pētniecības grupu salīdzinājumā, universitātes zinātniskās darbības vadībā, kā arī indikatori, kas tiek analizēti izvērtējot finansējuma piešķiršanu. Viens no galvenajiem lekcijas mērķiem ir uzskatāmi demonstrēt, kā novērtēšanai piemērotāko indikatoru izvēli ietekmē pašu vērtētāju pieņēmums par to, kas vislabāk atspoguļo pētniecības kvalitāti, kā arī vērtētāju pieņēmums par to, kas ir labākie pētniecības darbības principi. Īpaša uzmanība tiks pievērsta pasaules labāko universitāšu ranžēšanai, kā arī Google Scholar nozīmei.

 

Šis ir pirmais seminārs no lekciju cikla LU doktorantūras skolu sadarbības projekta “Doktorantu zinātniskā darba universālo prasmju pilnveidošana” ietvaros.

Dalīties