Vislielākais burtu izmērs
Lielāks burtu izmērs
Burtu standarta izmērs

Puisis, kurš veidojis SZF reklāmu
Aija Rozenšteine, LU SZF Ārējo sakaru koordinatore
07.07.2010

Intervija ar Rūdolfu Andersonu, kurš šogad iegūst sociālo zinātņu bakalaura grādu komunikācijas zinātnē, visu skolas laiku spēlējis basketbolu Bērnu un jaunatnes sporta skolā „Rīdzene”, kuru 2007. gadā arī oficiāli absolvējis, strādājis Nodarbinātības valsts aģentūras Lietvedības nodaļā, praktizējies reklāmas aģentūrā „Domino BBDO”, strādājot radošajā departamentā kā jaunākais tekstu autors. Rūdolfu profesionāli interesē reklāma- jo īpaši- kampaņu radošā izstrāde, bet hobiji un intereses: sports (īpaši- basketbols) un aktīva atpūta.

Dzimis 1988. gadā;

2007. gadā beidzis Natālijas Draudziņas ģimnāziju;

2007. gadā iestājies LU SZF Komunikācijas studiju nodaļā;

2010. gadā ieguvis sociālo zinātņu bakalaura grādu komunikācijas zinātnē.

Rūdolf, kad un kādēļ tu saprati, ka vēlies studēt komunikācijas zinātni un kādēļ tieši reklāmu?

Patiesībā, diezgan grūti atbildēt. Jau no kādas 10. klases galvā bija doma, ka varētu iet mācīties komunikāciju un tieši reklāmu, bet, kādēļ tā, pat īsti nezinu. Vienkārši likās, ka tas varētu būt interesanti. Katrā ziņā es studijas izvēlējos vairāk domājot par to, lai pats studiju process būtu man interesants nevis, lai pēc augstskolas absolvēšanas man būtu lieliska karjera vai tamlīdzīgi.

Absolvējot vidusskolu, sākumā biju pat tuvāk ekonomistiem, jo biju iesniedzis dokumentus gan „zviedros”, gan RTU Inženierekonomikas fakultātē, bet pēc tēta jautājuma: „Kopš kura laika tev tik ļoti ekonomika interesē?”, sapratu, ka esmu nedaudz nošāvis greizi, un iestājos LU SZF.

Tagad domājot par to, kādēļ iestājos tieši šeit, liekas, ka reklāma mani saista tādēļ, ka tajā ir iespējams apvienot radošo un racionālo, jo reklāma ir gana radoša nozare, taču vienlaikus tā, atšķirībā no teātra vai citām mākslām, ir arī gana pragmatiska. Un šāds apvienojums man laikam ir vispiemērotākais.

Lūdzu, pastāsti, ja vien atceries, par iestāšanās procesu Latvijas Universitātē.

Katrā ziņā nekā sarežģīta tur nebija – aizgāju uz LU galveno ēku, iesniedzu dokumentus (kā primāro izvēli paņēmu Komunikācijas zinātni, kā otru- juristus). Pēc kāda laika, kad biju uzņemts, vajadzēja aizbraukt uz fakultāti nokārtot kaut kādus dokumentus, un tas arī viss.

Lūdzu, pastāsti savus pirmos iespaidus par studiju procesu, pasniedzējiem un vidi, kurā tu biji nokļuvis.

Pirmie iespaidi bija labi – biju pārsteigts par to, cik sakārtota ir fakultāte – viss izremontēts, glauna bibliotēka, lēta un kvalitatīva ēdnīca utt. Likās, ka Latvijā, it īpaši starp valsts augstskolām, šai fakultātei šādos aspektos nav konkurentu.

Arī pasniedzēji un kopējā atmosfēra bija forša un interesanta. Pirmā semestra priekšmeti bija gana viegli un saistoši, kas jau pamatos radīja pozitīvu attieksmi pret studijām. No paša sākuma visspilgtāk atceros G.Blauas ievadpriekšmetu, kurā viņa apgalvoja: „Ja Jūs domājat, ka te būs viegli, tā nebūs! Ja jūs domājat, ka te nebūs jāmācās, tā nebūs!...” Iespējams, ka nav gluži precīzi, bet katrā ziņā pasniedzēja centās mums „iesēt” disciplīnu.

Studiju kursā „Reklāmas kampaņu plānošana un organizēšana” tava vadītā grupa radīja reklāmu, kura šobrīd aicina vidusskolu absolventus izvēlēties Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultāti. Reklāmu sērija ”Wanted, Spēka avots, sirdsapziņa, dopings un nāc!” redzama www.szf.lu.lv, portālā draugiem.lv , kā arī arī Latvijas Universitātes portālā www.lu.lv. Lūdzu, nedaudz pastāsti par tās tapšanas procesu, idejām, risinājumiem.

Katrai grupai bija jātaisa SZF reklāmas, orientējoties uz kādu specifisku auditorijas segmentu. Mums paveicās, jo dabūjām, šķiet, lielāko un interesantāko auditorijas segmentu – Rīgas vidusskolu beidzējus (potenciālos SZF bakalaura studentus). Visādi citādi rokas bija pilnīgi brīvas, jo nebija nekādu ierobežojumu.

Šķiet, ka priekšmeta ietvaros ar grupu veicām arī nelielu pētījumu vidusskolnieku starpā, lai noskaidrotu SZF atpazīstamību un skolnieku attieksmi pret to. Noskaidrojām, ka SZF ir vidēji atpazīstama fakultāte, pie tam, pat tie, kas zina par fakultāti, bieži vien nezina, ko te var mācīties utt. Balstoties uz to, nolēmām, ka reklāmām primāri vajadzētu pievērst uzmanību, kā arī ideālā variantā- panākt, ka cilvēks pēc reklāmas apskatīšanas pats iepazīstas ar fakultāti un tās piedāvājumu.

Tādas tad tās reklāmas arī ir -  spilgtas, provokatīvas, bez konkrēta atrisinājuma, bet ar norādi uz fakultātes mājaslapu, kur ar  visu var iepazīties sīkāk.

Runājot konkrētāk, par reklāmu izpildījumu, jāsaka, ka ar krāsām nebija problēmu – pamatā izmantojām mūsu fakultātes krāsas (dzeltenu un zilu), kas ir gana spilgtas un pamanāmas. Trīs no izmantotajām reklāmām (Spēka avots, Sirds apziņa un Dopings) iekļāvās vienotā reklāmu sērijā: „Spēks sekot mērķim”. Pamatdoma ir, ka SZF tev sniedz visu, lai tu varētu sekot saviem sapņiem un mērķiem. Pārējās divas reklāmas tika radītas papildus, un ir vairāk kā visai tiešs un provokatīvs aicinājums studēt SZF. Patiesībā bija arī vēl viena reklāma, kas bija vēl provokatīvāka, bet to, šķiet fakultāte baidās izmantot.

Gribēju piebilst, ka reklāmu sakarā mums jāsaka liels paldies arī reklāmas māksliniekam Kristapam Rozītim, kurš mums palīdzēja ar reklāmu izstrādi, jo mūsu tehniskās iespējas un iemaņas ir par mazu, lai tādā kvalitātē paši īstenotu visas idejas.

Tagad tu esi ieguvis bakalaura grādu. Kādas, tavuprāt, ir šādas izglītības ieguvuša cilvēka nākotnes izredzes darba tirgū? Ko tu domā par profesiju, kura saistīta ar reklāmas jomu?

Izredzes darba tirgū lielā mērā atkarīgas no izvēlētā darba specifikas. Piemēram, SA un žurnālistikā un varbūt arī mārketingā, manuprāt, ar šo bakalauru un pietiekamu sapratni par procesu jau var uz kaut ko pretendēt- vismaz tāds man iespaids radies pēc pieejamajām vakancēm utt. Reklāmā šobrīd varētu būt nedaudz grūtāk, jo īpaši attiecībā uz radošo daļu, jo tajā izglītībai ir sekundāra loma.

Bet, jebkurā gadījumā, cilvēks ar izglītību noteikti ir labākā pozīcijā nekā bez tās. Pie tam, domāju, ka Komunikācija ir gana plaša izglītība, kas ļauj viegli strādāt arī citās jomās.

Kādi ir tavi nākotnes plāni?

Nākotnes plāni, pirmkārt, saistās ar darba meklējumiem- gribētos atrast darbu reklāmā un tieši radošajā daļā, jo tas ir darbs, kas mani aizrauj. Otrkārt, droši vien mācīšos arī tālāk maģistrantūrā. Ļoti iespējams, ka tas būs tepat SZF, bet varbūt arī kaut ko pamainīšu- par to vēl neesmu pilnībā izlēmis.