Vislielākais burtu izmērs
Lielāks burtu izmērs
Burtu standarta izmērs

"Zinātnes kafejnīcā" diskutēs par to, kā atšķirt labus brīvpieejas resursus (tiešraide)
LU Preses centrs
24.10.2012

Trešdien, 24.oktobrī, plkst. 18.00 Latvijas Universitātes (LU) kafejnīcā (Raiņa bulv. 19) tiek organizēts "Zinātnes kafejnīcas" pasākums "Kā "guglēt" gudri jeb kā atšķirt labus brīvpieejas resursus?”.

Pasākums notiks OPEN ACCESS nedēļas ietvaros un veltīts brīvpieejas e-resursu izmantošanai un novērtēšanai.

Ikviens ir lietojis interneta meklētāju Google un ātri arī atradis lielu rezultātu skaitu, taču - kā var noteikt, vai un cik šī informācija ir ticama?

Brīvpieejas resursi var būt uzticami un izmantojami zinātniskos pētījumos, taču tos ir jāprot izmantot, kritiski izvērtējot to ticamību un kvalitāti.

Par to, kā izvērtēt brīvpieejas resursu kvalitāti un ticamību, stāstīs eksperti, ņemot vērā savu profesionālo un privātās dzīves pieredzi.

Diskusijā piedalīsies LU Sociālo zinātņu fakultātes Sociālo un politisko pētījumu institūta zinātniskais asistents Jānis Daugavietis, kurš stāstīs par brīvpieejas resursu meklēšanu un izmantošanu.

LU Sociālo zinātņu fakultātes Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas vadītāja Baiba Holma stāstīs, kā izvairīties no informācijas trokšņa.

LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docents Uldis Pāvuls sniegs dažus ieteikumus efektīvai Google meklēšanai.

LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes profesors Māris Kļaviņš un doktoranti Zane Vincēviča-Gaile un Artis Robalds  stāstīs par  tēmu „Brīvpieejas zinātniskās publikācijas: kvalitāte vai pieejamība”.

Diskusijā tiks runāts par brīvpieejas informācijas resursu izmantošanas iespējām un to kvalitātes izvērtēšanu.

Pasākumu vadīs Dr. biol. Juris Šteinbergs.

Visi laipni aicināti apmeklēt "Zinātnes kafejnīcas" pasākumu. Pirmajiem 50 dalībniekiem sulas glāze bez maksas!

"Zinātnes kafejnīcas" mērķis ir raisīt brīvu diskusiju neformālā vidē par sabiedrību interesējošiem zinātnes jautājumiem. Tā ir iespēja tikties ar attiecīgās jomas ekspertiem un uzdot viņiem jebkuru jautājumu un noskaidrot līdz šim neizprasto par kādu konkrētu zinātnes jomu.