„Salīdzinot ar iepriekš veidotajām spēlēm, iRabbit vairāk ieinteresēja cilvēkus, un domājām - ja esam iesākuši, jāizdara viss līdz galam,” saka viens no mobilās spēles „iRabbit” veidotājiem Andris Knopkens. Kopš vasaras beigām viņa un brāļu Dāvja un Viestura veidotā spēle pieejama starptautiskajā interneta veikalā „iTunes App Store” un arī "Google Play"

„iRabbit” ir loģikas spēle, kurā zaķis ar bultiņu palīdzību jāaizved līdz kāpostam, pa ceļam savācot pēc iespējas vairāk burkānu. Spēlei ir vairāk nekā 60 līmeņu. Tā paredzēta dažāda vecuma spēlētājiem. Aplikācijas izveide prasījusi aptuveni gadu un ne mazums materiālo līdzekļu – kopumā vairākus simtus latu, taču šajā summā ietilpst arī jauna datora iegāde.   Andris, kurš bija aplikācijas galvenais programmētājs, šobrīd studē Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes 4. kursā. Viņš stāsta, ka ideja par spēles veidošanu bijusi jau sen. Andris ir arī vairāku datorspēļu autors, taču lēmumu par mobilās aplikācijas radīšanu pieņemts, jo, salīdzinot ar datorspēli, to ir vieglāk pārdot.

Runājot par nākotnes plāniem, Andris neslēpj – idejas brāļiem esot. Tuvākajā laikā viņi domā pielāgot savu pirmo spēli „Boldman” iOS iekārtām, kā arī izveidot aplikāciju mācību nolūkam – ķīmijas periodisko tabulu ar elementu aprakstiem un citu noderīgu informāciju.

Tagad iRabbit ir pieejams arī uz Android operētājsistēmas ierīcēm, taču tur nav garantijas, ka spēle darbosies visiem, jo pretēji Apple produktiem Android ierīces izstrādā daudz dažādas kompānijas un katrai ir sava specifika, kas apgrūtina programēšas darbu.

Jaunajiem programmētājiem un potenciālajiem spēļu veidotājiem Andris iesaka sākumam izvēlēties vienkāršas idejas, taču nepadoties pie pirmajām grūtībām. Viņš pats aplikāciju veidošanā ņem vērā to, cik interesanta ideja šķiet citiem. Tāpat Andris norāda, ka šobrīd izdevīgāk ir orientēties uz ārzemju tirgu, piemēram, ASV. Spēle atrodama šeit: iOS un Android

Dalīties