Vislielākais burtu izmērs
Lielāks burtu izmērs
Burtu standarta izmērs
Mācību uzdevumu izpildes uzsākšana
Pēdējās izmaiņas veiktas:
02.10.2009

Diezgan bieži studenti vilcinās un atliek rakstveida uzdevumu izpildi, jo tas ir apjomīgs darbs un tam jāsagatavojas. Dažreiz nav īsti skaidrs, kā un ar ko to sākt. Tas rada un palielina šaubas par savām spējām šos uzdevumus paveikt.

Negatīva attieksme pret sevi kā rakstītāju rada iekšēju nemieru, kas var  bloķēt darbību. Pozitīva attieksme pret sevi var palīdzēt uzsākt un paveikt šāda veida uzdevumus.

Šeit piedāvājam ieteikumus, kā uzlabot attieksmi pret sevi, lai laikus sāktu un laikā izpildītu rakstveida uzdevumus.

Kā tu varētu mainīt attieksmi pret sevi, lai izpildītu uzdevumu?

Ja prātā nāk turpmāk minētam, līdzīgas negatīvas domas.... ...tad maini savu attieksmi: iedrošini sevi, lai sāktu rīkoties.
1. „Nekas no uzrakstītā nav īsti labi ” „Nav labi būt tik kritiskam pret sevi. Tagad uzrakstīšu to, ko spēšu, tad vēlāk to uzlabošu”.
2. „Nevaru izdomāt, kā iesākt”. „Man jau nav jāsāk rakstīt no paša iesākuma. Varu iesākt kādu gabalu no visa un pēc tam uzrakstīt ievadu”.
3. „Biju nodomājis šodien sākt rakstīt. Bet esmu tikai grozījies ap to. Man pavisam neveicas”. „ Ikviens vilcinās ar rakstu darbiem. Tas ir pavisam dabīgi. Vajag to ņemt vērā un netiesāt sevi par to”.
4. "Es jūtu, ka neatbilstu prasībām. Tas ir  bezcerīgi”. „Es pārāk daudz sagaidu no sevis. Man vispirms jāiemācās tas, ko ir nepieciešams zināt, un tad jāuzraksta tas, ko iemācījos”.
5. „Es tiecos pēc tā, lai uzrakstītu pavisam perfekti”. „Neviens nav perfekts. Tomēr es varu būt kompetents attiecībā uz to, ko daru. Es centīšos kļūt kompetentāks”.
6. „Neesmu iesācis rakstīt tad, kad biju to nodomājis, es tikai dauzos apkārt”. „Es tūliņ varu kaut ko darīt. Rakstīšu kādas piecas minūtes, un tad tas nozīmēs, ka tomēr esmu sācis to darīt”.
7. „Es nespēju rakstīt, ja nav tam  īsti piemēroti apstākļi”. „Es tik nerroju sevi. Es varu labi izpildīt uzdoto  dažādos apstākļos, ja vien es tiem pielāgojos”.
8. „Es neesmu piedzimis par rakstnieku. Rakstīšana man padodas slikti. Man nav talanta”. „ Rakstīšanai nemaz nevajag lielu talantu, tai ir nepieciešams laiks un darbs. Man nav jāpiedzimst par rakstnieku, lai izpildītu rakstu darbus. Man vajag tikai koncentrēt uzmanību uz tēmu un rakstīt”.
9. „Es neesmu radošs cilvēks”. „Tā es tik sevi biedēju. Jānomierinās. Viss kas man jāizdara, ir jāpabeidz un jānodod šis darbs. Manai vērtībai šeit nav tik liela nozīme”.
10. „Es nevaru rakstīt, pirms neesmu visu izpratis”. „Ja es gaidīšu tik ilgi, kamēr visu sapratīšu, es nekad neiesākšu rakstīt, kur nu vēl to pabeigt. Es varu uzrakstīt to, ko jau tagad izprotu”.

Apdomājiet un sarakstiet savas negatīvās domas, respektīvi,  tās, ko attiecināt uz sevi,  un mēģiniet tās nomainīt ar pozitīvu attieksmi. Tas varētu būt noderīgi, lai iesāktu un pabeigtu izpildīt kādu mācību uzdevumu.